Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Σε πλήρη εγρήγορση βρίσκονται οι αρμόδιες υπηρεσίες αναφορικά με την επάρκεια σιτηρών στην Κύπρο, εξ’ αφορμής των συνεπειών που αφήνει πίσω του ο πόλεμος στην Ουκρανία.

Στις ενέργειες που προβαίνει το Υπουργείο Γεωργίας αναφέρθηκε με παρέμβαση στο «Μέρα Μεσημέρι» ο Κώστας Καδής, ο οποίος συναντήθηκε χθες με τους εισαγωγείς σιτηρών για καθορισμό της στρατηγικής των επομένων μηνών.

Ο υπουργός εμφανίστηκε καθησυχαστικός αναφορικά με την επάρκεια σιτηρών, με τα αποθέματα για ανθρώπινη κατανάλωση να καλύπτουν ανάγκες τριών μηνών, την ώρα ωστόσο που η επάρκεια εμφανίζεται μικρότερη σε σχέση με τις ζωοτροφές.

«Αυτό που μας απασχολεί περισσότερο είναι οι ζωοτροφές, εκεί η επάρκεια είναι πιο κάτω, ωστόσο δεν υπάρχει άμεση ανησυχία, γιατί έχουμε φέρει ως κράτος μια σημαντική ποσότητα σιτηρών, ενώ και οι παραγωγοί συνεχίζουν να φέρνουν αποθέματα» σχολίασε χαρακτηριστικά ο Υπουργός.

Ξεκαθάρισε μάλιστα πως μέχρι και σήμερα, η Κύπρος δεν χρειάστηκε να καταναλώσει οποιοδήποτε ποσοστό από τα αποθέματα, κάτι που επιβεβαιώνει το αίσθημα καθησυχασμού εκ μέρους των αρμόδιων.

Σημείωσε παράλληλα, πως σε διαρκή επαγρύπνηση βρίσκεται και η Ευρωπαϊκή Ένωση, με τον αρμόδιο Επίτροπο να καθησυχάζει τα κράτη-μέλη αναφορικά με την επάρκεια σιτηρών. Ωστόσο η Κύπρος κατέθεσε συγκεκριμένη εισήγηση, όπως τα αποθέματα της Ένωσης να κατανέμονται με διαφάνεια.

Γιατί όπως σχολίασε ο Κώστας Καδής, στην Ευρωπαϊκή Ένωση υπάρχουν χώρες παραγωγοί και εισαγωγείς, με την Κύπρο να ανήκει σε ποσοστό 90% στην δεύτερη κατηγορία. «Είναι πολύ σημαντικό οι χώρες που παράγουν να μην κρατούν τα αποθέματα για τις χώρες τους, και αυτό διασφαλίζεται με την εποπτεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής» κατέληξε ο Υπουργός.