Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Σκληρές εκφράσεις κατά του Τζο Μπάιντεν χρησιμοποίησε σε ομιλία του τη Δευτέρα ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, με αφορμή δηλώσερις που έκανε ο Αμερικανός πρόεδρος για την γενοκτονία των Αρμενίων.

Σύμφωνα με όσα είπε ο Ερντογάν, η Άγκυρα δεν δίνει σημασία στις συγκεκριμένες αναφορές του Μπάιντεν, τον οποίο κάλεσε «να μάθει πρώτα καλά την ιστορία».

«Οι αξιώσεις των Αρμενίων, που δείχνουν να αναγνωρίζονται από τις διοικήσεις διαφόρων χωρών, δεν μας ενδιαφέρουν. Έτσι αντιμετωπίζουμε και τις δηλώσεις του προέδρου των Ηνωμένων Πολιτειών. Ο κ. Μπάιντεν πρέπει να μελετήσει και να γνωρίζει πολύ καλά την ιστορία των Αρμενίων. Δεν είναι δυνατόν για εμάς να του συγχωρήσουμε την προσπάθειά του να αμφισβητήσει την Τουρκία χωρίς να γνωρίζει αυτά τα πράγματα. Γνωρίζουμε ότι οι Αρμένιοι πολίτες που ζουν στη χώρα μας ενοχλούνται από αυτή την πολιτική κακοποίηση», είπε ο Ερντογάν.

Θυμίζεται πως πριν από περίπου ένα χρόνο, ο Τζο Μπάιντεν έγινε ο πρώτος πρόεδρος των ΗΠΑ που αναγνώρισε τα γεγονότα των αρχών του 20ου αιώνα κατά των Αρμενίων σαν «γενοκτονία».

Οργή προκάλεσε στην Τουρκία η χθεσινή δήλωση του Αμερικανού προέδρου, Τζο Μπάιντεν, για την επέτειο των 107 ετών από τη γενοκτονία των Αρμενίων, την οποία αναγνώρισε επίσημα πέρυσι, καθώς όλοι οι προκάτοχοι του περιορίζονταν στο να χρησιμοποιούν τον αρμενικό όρο Meds Yeghern (Μεγάλη Καταστροφή) προκειμένου να μην διαταράξουν τις σχέσεις τους με την Τουρκία.

Οργή και από Υπουργείο Εξωτερικών

Η απάντηση ήταν άμεση από την Άγκυρα, η οποία σε ανακοίνωση του υπουργείου Εξωτερικών ισχυρίζεται ότι δεν έχει γίνει γενοκτονία και οι ΗΠΑ διαστρεβλώνουν την ιστορία. 

«Δηλώσεις που δε συνάδουν με τα ιστορικά γεγονότα και το διεθνές δίκαιο όσον αφορά στα γεγονότα του 1915, δεν έχουν καμία ισχύ. Αυτές περιλαμβάνουν τη σημερινή ατυχή δήλωση του προέδρου των ΗΠΑ, Τζο Μπάιντεν, η οποία αποτελεί επανάληψη του λάθους που έκανε το 2021», ανέφερε χαρακτηριστικά. 

Πρόσθετε δε ότι «απορρίπτουμε τέτοιες δηλώσεις και αποφάσεις, οι οποίες διαστρεβλώνουν τα ιστορικά γεγονότα για πολιτικούς λόγους και καταδικάζουμε όσους επιμένουν να κάνουν αυτό το λάθος. Μονομερείς και επιλεκτικές προσεγγίσεις που δεν εξυπηρετούν άλλο σκοπό από το να αντλήσουν εχθρότητα από την ιστορία, είναι ηθικά προβληματικές και πολιτικά κακόβουλες». 

Επισημαίνεται ότι η χθεσινή ανακοίνωση του Λευκού Οίκου για τη γενοκτονία των Αρμενίων ανέφερε ότι «οι οθωμανικές αρχές συνέλαβαν Αρμένιους διανοούμενους και ηγέτες κοινοτήτων στην Κωνσταντινούπολη. Έτσι ξεκίνησε η γενοκτονία των Αρμενίων - μια από τις χειρότερες μαζικές φρικαλεότητες του 20ού αιώνα. Σήμερα, θυμόμαστε 1,5 εκατομμύριο Αρμένιους που εκτοπίστηκαν, σφαγιάστηκαν ή βάδισαν μέχρι θανάτου σε μια εκστρατεία εξόντωσης και θρηνούμε για την τραγική απώλεια τόσων πολλών ζωών». 

Πηγή: Skai.gr