Ελάχιστα εικοσιτετράωρα μετά την περιοδεία της Αμερικανίδας διπλωμάτη ο τούρκος υπουργός ενέργειας Φατίχ Ντονμέζ ισχυρίστηκε ότι έπονται άμεσες και σημαντικές εξελίξεις με την Τουρκία να διαδραματίζει ρόλο κλειδί.
«Θα υπάρξουν σημαντικές εξελίξεις σχετικά με το φυσικό αέριο όχι μόνο στη Μαύρη Θάλασσα αλλά και στην ανατολική Μεσόγειο τις επόμενες ημέρες. Σε αυτό το πλαίσιο, με αμοιβαίο σεβασμό προς τα δικαιώματά μας, μπορούμε να καταστήσουμε την ανατολική Μεσόγειο μια νέα ασφαλή οδό ενεργειακού εφοδιασμού», δήλωσε ο Υπουργός Ενέργειας της Τουρκίας.
Η δήλωση Ντονμέζ, αποτελεί συνέχεια παρόμοιας αναφοράς την οποία έκανε την περασμένη εβδομάδα ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.
Δηλώσεις οι οποίες προστίθεται και στις υποδείξεις της κ. Νούλαντ για τον αγωγό East Med, τον οποίο χαρακτήρισε ασύμφορο και χρονοβόρο έργο.
Στις συγκεκριμένες αναφορές της αξιωματούχου του State Department απάντησε ο πρέσβης του Ισραήλ στην Ελλάδα Γιόσι Αμράνι, στο πλαίσιο της παρουσίας του στο 7ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών.
«Συζητούμε για τον EastMed για 12-13 χρόνια ώσπου οι Αμερικανοί μας είπαν ότι δεν οδηγεί πουθενά. (...) Σέβομαι πολύ την υφυπουργό κα. Nuland, αλλά οι χώρες της περιοχής είναι αυτές που πρέπει να λάβουν την απόφαση», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ενώ το λεκτικό ολίσθημα της αξιωματούχου του State Department, η οποία χαρακτήρισε πρόεδρο τον Ερσίν Τατάρ, δεν άφησε να περάσει ανεκμετάλλευτο ο κατοχικός ηγέτης.
«Η πολιτική μας είναι η σωστή πολιτική και αρχίζουμε να καρπωνόμαστε τους καρπούς του αγώνα που δίνουμε εδώ και χρόνια. Όλος ο κόσμος γνωρίζει για τις αδικίες, τις σφαγές και τις γενοκτονίες που έγιναν κατά των Τουρκοκυπρίων στο παρελθόν. Τότε ο ΟΗΕ παρέμενε θεατής σε όλα αυτά», είπε ο Ερσίν Τατάρ.
Τουρκικές προσδοκίες
Ο Φατίχ Ντονμέζ, έσπευσε να προεξοφλήσει και την ενεργειακή επαναπροσέγγιση Τουρκίας - Ισραήλ.
«Η επίσκεψη στο Ισραήλ πιθανότατα θα γίνει εκεί στον Μάιο, οι συνομιλίες πάνε καλά. Στην ανατολική Μεσόγειο έχει αρχίσει να διαφαίνεται βούληση για λύση, η οποία περιλαμβάνει και την Τουρκία», σημείωσε.
Με την Υπουργό Ενέργειας του Ισραήλ Καρίν Ελχαράρ να προσγειώνει τις αυξημένες προσδοκίες της Άγκυρας και να δηλώνει ότι δεν έχει προγραμματιστεί συνάντηση με τον Τούρκο ομόλογο της.
«Ενώ η Τουρκία θέλει πραγματικά να συνεργαστεί, δεν έχω προγραμματίσει συνάντηση με τον Τούρκο υπουργό ενέργειας ή σχέδιο εργασίας. Αυτό είναι κάτι που πρέπει να αποφασιστεί ως κυβερνητική πολιτική. Πρέπει να εξετάσουμε τα υπέρ και τα κατά και μετά να αποφασίσουμε», υπογράμμισε η Υπουργός Ενέργειας του Ισραήλ.
Τη Δευτέρα στην Ιερουσαλήμ θα φιλοξενηθεί η τριμερής συνάντηση των υπουργών εξωτερικών Ελλάδας, Κύπρου και Ισραήλ, η οποία μετά εξελίξεις των τελευταίων εβδομάδων χαρακτηρίζεται εξαιρετικά σημαντική.