Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Έντονες είναι οι αντιδράσεις από όλο το φάσμα των κοινοβουλευτικών κομμάτων, συμπεριλαμβανομένων Βουλευτών που ανήκουν στη Νέα Δημοκρατία, για το γεγονός ότι κατά τη διάρκεια της ομιλίας του Προέδρου της Ουκρανίας στην ελληνική Βουλή προβλήθηκε βίντεο με την παρουσία μαχητή του Τάγματος του Αζόφ.

Συγκεκριμένα, στο βίντεο, το οποίο αποτελούσε μέρος της απεύθυνσης Ζελένσκι στην ελληνική Βουλή, εμφανίζονταν δύο άνδρες ελληνικής καταγωγής που μετέχουν στην ουκρανική άμυνα στη Μαριούπολη. Ο ένας εξ αυτών, όπως δήλωσε ο ίδιος στο βίντεο, συμμετέχει στην ουκρανική άμυνα μέσω του Τάγματος του Αζόφ.

«Καλημέρα αξιότιμα μέλη της ελληνικής Βουλής. Απευθύνομαι σε εσάς σαν Έλληνας στην καταγωγή. Λέγομαι Μιχαήλ. Ο παππούς μου πολέμησε στον Β` Παγκόσμιο Πόλεμο κατά των ναζιστών. Τραυματίστηκε τρεις φορές. Εγώ γεννήθηκα στη Μαριούπολη και συμμετέχω στην άμυνα της πόλης από τους Ρώσους ναζιστές. Δεν θα μιλήσω για τις δυσκολίες που έχουμε στην ουκρανική άμυνα, μέσα από το Τάγμα Αζόφ, αυτό είναι το χρέος μου έναντι της πόλης μου, είναι το χρέος μου σαν άντρας. Πρέπει να μιλήσω για τις καταστροφικές συνθήκες στις οποίες βρίσκεται η ειρηνική Μαριούπολη», ήταν τα λόγια που απηύθυνε ο συγκεκριμένος μαχητής στη Βουλή των Ελλήνων.

Αμέσως μετά τη λήξη της ειδικής συνεδρίασης, ο πρώην Πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς, σε δηλώσεις του σε κοινοβουλευτικούς συντάκτες, χαρακτήρισε την παρουσία του συγκεκριμένου μαχητή στη Βουλή ως «μεγάλο λάθος».

Από την πλευρά τους Βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης αποχώρησαν σε ένδειξη διαμαρτυρίας από την αίθουσα της Βουλής μόλις έγινε αντιληπτό ότι ένα μέλος του τάγματος Αζόφ απευθύνεται στο ελληνικό Κοινοβούλιο.

Η Γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ Όλγα Γεροβασίλη χαρακτήρισε ως απαράδεκτο το συμβάν. «Ακούσαμε σήμερα με σεβασμό και αλληλεγγύη το δημοκρατικά εκλεγμένο Πρόεδρο της Ουκρανίας, κ. Ζελένσκι, ο οποίος αντιστέκεται στην εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία και δηλώνουμε τη συμπαράστασή μας. Από εκεί και μετά όμως, είναι απαράδεκτο ότι σήμερα στο ελληνικό Κοινοβούλιο απευθύνθηκε μαζί με τον Πρόεδρο Ζελένσκι, μέλος του Τάγματος Αζόφ», είπε η κ. Γεροβασίλη, σημειώνοντας ότι θα ζητηθούν εξηγήσεις από τον Πρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων αν ήταν ενήμερος για την προβολή του συγκεκριμένου βίντεο.

Ο Βουλευτής του Κινήματος Αλλαγής Ανδρέας Λοβέρδος δήλωσε ότι «ο Πρόεδρος Ζελένσκι δεν έκανε καμία αναφορά στην Κύπρο και μας έφερε δύο ανθρώπους, εκ των οποίων ο ένας μίλησε εκ μέρους του Τάγματος του Αζόφ. Αλλά το αντιπαρέρχομαι για να πω το βασικό: σήμερα στο ελληνικό κοινοβούλιο ακούστηκε μια φωνή εθνικής κυριαρχίας, εθνικής ανεξαρτησίας».

Από την πλευρά του το ΚΚΕ, σε ανάρτηση του Γραφείου Τύπου στο Twitter, έκανε λόγο για ντροπιαστική εικόνα «με τα κόμματα του ΝΑΤΟικού τόξου να χειροκροτάνε τους ναζί του τάγματος Αζόφ, επειδή αυτό επιβάλλουν οι ΝΑΤΟικές οδηγίες και δεσμεύσεις».

Ο Πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης Κυριάκος Βελόπουλος έκανε λόγο για «εικόνα ντροπής για το ελληνικό Κοινοβούλιο». «Επιτρέψαμε στον κ. Ζελένσκι να κάνει ένα τηλεοπτικό σόου, χρησιμοποιώντας ακόμη και κουκουλοφόρους, οι οποίοι κατά δήλωσή τους ανήκαν στα ναζιστικά τάγματα Αζόφ», ανέφερε.

Και ο επικεφαλής του ΜέΡΑ25 Γιάνης Βαρουφάκης χαρακτήρισε ως προσβολή εκ μέρους του Προέδρου της Ουκρανίας προς το ελληνικό Κοινοβούλιο το ότι έδωσε βήμα σε έναν μαχητή που ανήκει στο τάγμα του Αζόφ.

Έλληνας ΚΕ: Άστοχο και λανθασμένο το βίντεο με μαχητή του Αζόφ

Ως άστοχο και λανθασμένο χαρακτήρισε ο Έλληνας Κυβερνητικός Εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου, το βίντεο που προβλήθηκε στην Βουλή των Ελλήνων, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του Προέδρου της Ουκρανίας, στο οποίο εμφανίστηκε μαχητής του Τάγματος του Αζόφ που απευθύνθηκε στο ελληνικό Κοινοβούλιο.

Ωστόσο, ο κ. Οικονόμου καταφέρθηκε και εναντίον μέρους της αντιπολίτευσης, κάνοντας λόγο για «εξοργιστική και ανέντιμη χρήση αυτού του λάθους […] ώστε να δικαιολογήσουν για άλλη μια φορά τη ρωσική εισβολή».

«Ο Πρόεδρος Ζελένσκι, στην ομιλία του στο Ελληνικό Κοινοβούλιο, περιέγραψε τα δεινά που προκαλεί στον ουκρανικό λαό η ρωσική εισβολή και εστίασε στην ηρωική αντίσταση του λαού του», ανέφερε ο κ. Οικονόμου.

«Η συμπερίληψη στην ομιλία του μηνύματος μέλους του τάγματος Αζόφ ήταν λανθασμένη και άστοχη», σημείωσε. Υποστήριξε, ωστόσο, ότι είναι «εξοργιστική και ανέντιμη η χρήση αυτού του λάθους από μερίδα της αντιπολίτευσης, με πρωτοστάτη τον κ. Τσίπρα, ώστε να δικαιολογήσουν για άλλη μια φορά τη ρωσική εισβολή. Μια εισβολή που προκαλεί εκτελέσεις αμάχων και ανθρωπιστική καταστροφή».

«Αν κάτι είναι ντροπή είναι να μην παίρνουν καθαρή θέση. Ντροπή είναι οι ίσες αποστάσεις και η στάση αγγαρείας που κράτησαν σήμερα στη Βουλή. Ήλθε η ώρα των καθαρών απαντήσεων: είναι με τους Ουκρανούς, που μάχονται για την ελευθερία τους, ή με τους εισβολείς του Πούτιν; Άλλη εναλλακτική δεν υπάρχει», σημείωσε ο κ. Οικονόμου.