Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Πόλεμος νεύρων στο τραπέζι του διαλόγου Ρωσίας και Ουκρανίας, με αντικρουόμενα μηνύματα, που κρατούν θολό το σκηνικό και περιπλέκουν τη διαδικασία. 

Το Κίεβο, διά του επικεφαλής διαπραγματευτή του, χθες το βράδυ εμφάνιζε την προοπτική της ειρηνευτικής συμφωνίας προ των πυλών, και μιλούσε για τέτοια πρόοδο που ευνοεί ακόμη και εντός εικοσιτετράωρων συνάντηση Πούτιν - Ζελένσκι, κατά πάσα πιθανότητα στην Τουρκία. 

«Η Ρωσία έχει ήδη αποδεχθεί προφορικά τις βασικές θέσεις της Ουκρανίας εκτός από αυτές που αφορούν το ζήτημα της Κριμαίας. Δεν υπάρχει επίσημη γραπτή επιβεβαίωση, μόνο προφορική αποδοχή εκ μέρους της Μόσχας.», σημείωσε ο Επικεφαλής Διαπραγματευτής Ουκρανίας, Νταβιντ Αραχαμια. 

Η ρωσική πλευρά δεν επιβεβαίωσε τον Ουκρανό διαπραγματευτή, προσγειώνοντας τις όποιες προσδοκίες, αν και παραδέχθηκε ότι οι πιο ρεαλιστικές πλέον θέσεις του Κιέβου και η αποδοχή, υπό προϋποθέσεις, ενός καθεστώτος ουδετερότητας, αποτελεί πρόοδο. 

«Δεν συμμερίζομαι αυτή την αισιοδοξία. Ένα πλαίσιο συμφωνίας δεν είναι έτοιμο για να υποβληθεί στους Προέδρους των δύο χωρών σε Σύνοδο Κορυφής.», σημείωσε ο Επικεφαλής Δοαπραγματευτής Ρωσίας, Βλαντιμιρ Μεντισνκι. 

Οι συνομιλίες μεταξύ των δύο αντιπροσωπειών συνεχίζονται σχεδόν καθημερινά μέσω τηλεδιάσκεψης. 

Στα άκρα ο οικονομικός πόλεμος 

Μετά τη βόμβα με το φυσικό αέριο και την πληρωμή του σε ρούβλια, η Μόσχα πυροδοτεί νέα βόμβα, αυτή τη φορά με τα τρόφιμα και τα σιτηρά. 

«Η Ρωσία θα εξάγει τρόφιμα και σιτηρά μόνο σε φιλικές χώρες με πληρωμές σε ρούβλια ή στο εθνικό συνάλλαγμά τους», ανέφερε ο Αναπληρωτής Πρόεδρος του Συμβουλίου Ασφαλείας της Ρωσίας, Ντιμίτρι Μεντβεντεφ.  

Στην άλλη άκρη του Ατλαντικού, ο τέως Πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών, Ντόναλντ Τραμπ επιμένει ότι με εκείνον στον τιμόνι της χώρας, ο ρωσοουκρανικός πόλεμος δεν θα είχε συμβεί ποτέ. 

«Δεν θα συνέβαινε ποτέ, ποτέ. Ούτε καν. Γιατί γνωρίζω πολύ καλά τον Πούτιν», σημείωσε ο Τέως Πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντοναλντ Τράμπ.  

Εξαιρετικά ενοχλημένος με την κυβέρνηση της Ουγγαρίας για την φιλορωσική στάση που τηρεί εμφανίστηκε ο Πρόεδρος της Ουκρανίας Βολοντίμιρ Ζελένσκι, ο οποίος απαίτησε εκ νέου έμπρακτη βοήθεια από την Ευρωπαϊκή Ένωση. 

«Κάθε ρωσικός πύραυλος που χτυπά τις πόλεις μας και κάθε βόμβα που πλήττει τον λαό μας, τα παιδιά μας, θα αποτελεί μαύρη μπογιά στην ιστορία όλων εκείνων που δεν έλαβαν τις αποφάσεις που έπρεπε. Την απόφαση να προμηθεύσουν την Ουκρανία με όπλα.», είπε ο Πρόεδρος της Ουκρανίας, Βολοντιμίρ  Ζελένσκι.  

Συνολικά 4,2 εκατομμύρια Ουκρανοί έχουν εγκαταλείψει μέχρι στιγμής την εμπόλεμη χώρα. Το 90% εξ αυτών είναι γυναικόπαιδα.