Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Οι πρόεδροι της Ουκρανίας και της Ρωσίας, Βολοντίμιρ Ζελένσκι και Βλαντιμίρ Πούτιν, «κατά πάσα πιθανότητα» θα συναντηθούν στην Τουρκία, δήλωσε ο επικεφαλής της ουκρανικής αντιπροσωπείας στις συνομιλίες, Νταβίντ Αραχαμία, μιλώντας σήμερα, Σάββατο, στην ουκρανική τηλεόραση.

Όπως μετέδωσε το ουκρανικό πρακτορείο ειδήσεων Interfax, ο Αραχαμία δήλωσε πως ο Τούρκος πρόεδρος, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, «τηλεφώνησε χθες τόσο σε εμάς, όσο και στον Βλαντιμίρ Πούτιν και φάνηκε να επιβεβαιώνει από την πλευρά του ότι είναι έτοιμοι να οργανώσουν μια συνάντηση στο εγγύς μέλλον».

«Δεν είναι γνωστή ούτε η ημερομηνία ούτε ο τόπος, αλλά πιστεύουμε ότι ο τόπος, με μεγάλη πιθανότητα, θα είναι η Κωνσταντινούπολη ή η Άγκυρα» δήλωσε ο Αραχαμία.

Το ουκρανικό πρακτορείο μετέδωσε ότι το προσχέδιο μιας συμφωνίας για την ειρηνική διευθέτηση της κρίσης και τον τερματιμσό του πολέμου είναι αρκετά προχωρημένο, ώστε να επιτρέπει την έναρξη διαπραγματεύσεων σε επίπεδο κορυφής.

Η Ρωσία δέχεται τις θέσεις της Ουκρανίας, με εξαίρεση τη θέση του Κιέβου για την Κριμαία, μεταδόθηκε επίσης από την ουκρανική πηγή, με υπενθύμιση ότι η θέση της Ουκρανίας από την αρχή ευνοούσε μια συνάντηση των δύο προέδρων.

Οι συνομιλίες της Ρωσίας με την Ουκρανία δεν είναι εύκολες, όμως το σημαντικό είναι ότι συνεχίζονται, δήλωσε εν τω μεταξύ ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου, Ντμίτρι Πεσκόφ, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, που επικαλέστηκε πληροφορίες του ρωσικού πρακτορείου RIA.

Ο Πεσκόφ είπε ότι η Ρωσία θα ήθελε να συνεχιστούν οι συνομιλίες στη γειτονική Λευκορωσία, αλλά το Κίεβο ήταν αντίθετο με αυτήν την ιδέα. Οι δύο πλευρές είχαν πολλούς γύρους συνομιλιών στη Λευκορωσία τον περασμένο μήνα, μέχρι που οι αντιπροσωπείες τους συναντήθηκαν στην Κωνσταντινούπολη, την περασμένη εβδομάδα.

Σύμφωνα με το RIA, ο Πεσκόφ έδωσε συνέντευξη την τηλεόραση της Λευκορωσίας.

Ο εκπρόσωπος φέρεται να είπε ότι ένας από τους στόχους της στρατιωτικής επιχείρησης της Μόσχας στην Ουκρανία είναι να «σώσει» τις αυτοανακηρυχθείσεις «δημοκρατίες» του Ντονέτσκ και του Λουχάνσκ και να τις αποκαταστήσει στα σύνορα του 2014. Το Κρεμλίνο αναμένει επίσης να απαγορευτούν στην Ουκρανία οι «εθνικιστικές ιδέες» και ότι η ρωσική γλώσσα θα ανακτήσει τη θέση της στη χώρα.

Ερντογάν: «Μπορεί να υπάρξει συνάντηση Πούτιν – Ζελένσκι στην Κωνσταντινούπολη»

Ο τούρκος πρόεδρος, που επικοινώνησε πρώτα με τον ουκρανό ομόλογό του, Βολοντίμιρ Ζελένσκι, είπε ότι οι ρωσο-ουκρανικές ειρηνευτικές συνομιλίες που διεξήχθησαν στην Κωνσταντινούπολη στις αρχές της εβδομάδας, έδωσαν «ουσιαστική ώθηση» στις προσπάθειες για τον τερματισμό του πολέμου στην Ουκρανία.

Στην τηλεφωνική επικοινωνία που είχαν οι δύο ηγέτες, ο Ερντογάν επανέλαβε την πρότασή του για μια συνάντηση του Ζελένσκι με τον Βλαντίμιρ Πούτιν στην Τουρκία, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της τουρκικής προεδρίας.

Ο Ζελένσκι, από την πλευρά του, ευχαρίστησε τον Ερντογάν για την προθυμία του να παράσχει εγγυήσεις ασφαλείας στην Ουκρανία και, όπως ανέφερε σε ανάρτησή του, «συμφώνησαν στα περαιτέρω βήματα για την ειρήνευση».

Στη συνέχεια, ο Ερντογάν συνομίλησε τηλεφωνικά με τον Βλαντίμιρ Πούτιν και, σύμφωνα με ανακοίνωση της τουρκικής προεδρίας, κάλεσε τη Ρωσία και την Ουκρανία να ενεργήσουν με βάση την κοινή λογική και να διατηρήσουν τον διάλογο.

Ερντογάν και Πούτιν συζήτησαν επίσης για τις ειρηνευτικές συνομιλίες που είχαν προ ημερών στην Κωνσταντινούπολη διαπραγματευτές από τη Μόσχα και το Κίεβο.

Ο Τούρκος πρόεδρος τόνισε στον πρόεδρο Πούτιν πως «οι θετικές και εποικοδομητικές» συνομιλίες αναπτέρωσαν τις ελπίδες για την ειρήνη, όπως αναφέρει η ανακοίνωση της τουρκικής προεδρίας.

«Ο Ερντογάν, ο οποίος δήλωσε ότι είναι σημαντικό για τις δύο πλευρές να ενεργήσουν με βάση την κοινή λογική και να διατηρήσουν τον διάλογο, σημείωσε ότι ήθελε ως επιστέγασμα να φέρει κοντά τον ρώσο πρόεδρο, Βλαντίμιρ Πούτιν, και τον ουκρανό πρόεδρο, Βολοντίμιρ Ζελένσκι», αναφέρεται στην ίδια ανακοίνωση.

Από την πλευρά του, το Κρεμλίνο ανακοίνωσε ότι στη συνομιλία των δύο ηγετών, κατά την οποία «συζητήθηκαν ανθρωπιστικά θέματα, στο πλαίσιο της συνεχιζόμενης ειδικής στρατιωτικής επιχείρησης για την προστασία του Ντονμπάς, ο πρόεδρος Ερντογάν ευχαρίστησε το ρωσικό υπουργείο Άμυνας για την υποστήριξή του στην εκκένωση τούρκων πολιτών και τουρκικών εμπορικών πλοίων από το πεδίο της μάχης».

Πηγή: Protothema.gr