Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Έζησαν 38 ημέρες φρίκης, πόνου, ανέχειας. Χωρίς ηλεκτρισμό, πολλοί χωρίς φαγητό και νερό για ολόκληρα 24ωρα. Είναι οι κάτοικοι της Μαριούπολης, που ισοπεδώθηκε από τους ρωσικούς βομβαρδισμούς και που κατάφεραν μετά από δεκάδες αποτυχημένες προσπάθειες, να εγκαταλείψουν την πόλη φάντασμα. 

«Ποτέ ξανά η κούρσα στην καρότσα ενός φορτηγού δεν ήταν τόσο άνετη και χαρούμενη», δηλώνει όλο νόημα κάτοικος της Μαριούπολης.

Παιδιά, γυναίκες, ηλικιωμένοι. Σε όλων τα πρόσωπα ζωγραφισμένος ο πόνος, η θλίψη, η απώλεια. 

Δηλώνουν χαρακτηριστικά:

«Έχω μόνο μια ερώτηση. Γιατί; Ζούσαμε σαν απλοί άνθρωποι και η ζωή μας έχει πια καταστραφεί. Χάσαμε τα πάντα.» 

«Τι σχέδια έχω; Δεν έχω. Θα μείνω εδώ για όσο γίνεται περισσότερο. Έχουμε μια κόρη και ένα γαμπρό και μια εγγονή. Δεν έχουμε ιδέα που είναι. Χωριστήκαμε πριν από ένα μήνα και δεν είχαμε ξανά επικοινωνία.» 

Ρωσικοί πύραυλοι έπληξαν τα ξημερώματα δύο πόλεις στην κεντρική Ουκρανία. Τρεις ρουκέτες έπεσαν και σε κατοικημένη περιοχή της Οδησσού. Στο Μικολάιφ μετρούν ακόμη νεκρούς από το χτύπημα της Πέμπτης, που στοίχησε τη ζωή σε περισσότερους από τριάντα αμάχους. 

«Στα ανατολικά της χώρας η κατάσταση παραμένει πολύ δύσκολη. Τα ρωσικά στρατεύματα συγκεντρώνονται στο Ντονμπάς, από την πλευρά του Χάρκοβο. Προετοιμάζονται για νέες ισχυρές επιδρομές», σημειώνει ο Βολοντίμιρ Ζελένσκι. 

Ο στρατός της Ρωσίας συνεχίζει την σταδιακή απόσυρσή του από το Κίεβο και το Τσερνίβιχ, όπως δεσμεύτηκε να πράξει κατά τον τελευταίο γύρο των συνομιλιών της Κωνσταντινούπολης. 

Οι ουκρανικές δυνάμεις προωθούνται στις περιοχές που εγκαταλείπουν οι Ρώσοι, ενώ υπό τον έλεγχο του Κιέβου, πέρασε ξανά και το αεροδρόμιο του Χοστομέλ. 

Οι σποραδικές μάχες στην περιφέρεια της πρωτεύουσας συνεχίζονται, ωστόσο, ενώ όπως ανακοινώθηκε άλλος ένας δημοσιογράφος εντοπίστηκε νεκρός. 

«Αποσύρουν στρατεύματα από συγκεκριμένες περιοχές, πιθανόν για να ισχυροποιήσουν τις ομάδες των δυνάμεων τους για περαιτέρω επιχειρήσεις στο Σλομποζάνσκι, το Ντονέτσκ και την Λουγκάνσκ», αναφέρει ο Εκπρόσωπος του Γενικού Επιτελείου του Στρατού της Ουκρανίας, Ολεξάντρ Σουπτούν. 

Στο πυρηνικό εργοστάσιο του Τσέρνομπιλ κυματίζει ξανά η ουκρανική σημαία. 

Όπως επιβεβαιώθηκε, ο σταθμός δεν υπέστη ζημιές, ωστόσο παραμένει άγνωστο αν οι Ρώσοι στρατιώτες εκτέθηκαν σε ακτινοβολία σκάβοντας σε μολυσμένη περιοχή. 

«Πολεμάτε για μας»

Στο Κίεβο βρέθηκε η Πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για να μεταφέρει στον αγωνιζόμενο λαό της Ουκρανίας μήνυμα αλληλεγγύης. 

«Πολεμάτε και τον δικό μας πόλεμο, πολεμάτε για τις βασικές αρχές, τις οποίες αυτή η ήπειρος υπερασπίστηκε για τόσους αιώνες», δήλωσε η Ρομπέρτα Μέτσολα. 

Ενώ ο Ζελένσκι σημείωσε πως «σήμερα είναι ηρωισμός να επισκέπτεσαι την Ουκρανία. Εμείς υπερασπιζόμαστε την χώρα μας γιατί είναι η ζωή και η πατρίδα μας. Οι επισκέψεις από συμμάχους μας από το εξωτερικό είναι πολύ σημαντικό βήμα υποστήριξης του λαού μας.» 

Η Ευρωπαϊκή Ένωση εξετάζει περαιτέρω κυρώσεις κατά της Μόσχας, που δεν θα επηρεάζουν τον ενεργειακό τομέα, την ώρα που οι Ηνωμένες Πολιτείες ανακοίνωσαν επιπλέον στρατιωτική βοήθεια στην Ουκρανία ύψους 300 εκατομμυρίων δολαρίων.