Δεξαμενές καυσίμων στην πόλη Μπελγκορόντ της Ρωσίας, 40 περίπου χιλιόμετρα από τα σύνορα με την Ουκρανία, γίνονται στόχος αεροπορικών επιδρομών τα ξημερώματα.
Η Μόσχα κατηγορεί ευθέως το Κίεβο για τα πλήγματα και διαμηνύει ότι τέτοιες κινήσεις δυσχεραίνουν τις συνομιλίες.
«Σίγουρα αυτό δεν είναι κάτι που μπορεί να θεωρηθεί ότι δημιουργεί τις κατάλληλες συνθήκες για την συνέχιση των συνομιλιών», είπε ο Εκπρόσωπος του Κρεμλίνου, Ντμιτρι Πεσκόφ.
«Δεν μπορώ ούτε να επιβεβαιώσω, ούτε να διαψεύσω τον ισχυρισμό ότι η Ουκρανία είχε εμπλοκή στο περιστατικό, διότι απλώς δεν έχω γνώση όλων των στρατιωτικής φύσεως πληροφοριών», σημείωσε ο Υπουργός Εξωτερικών, Ντμιτρο Κουλέμπα.
Στο Ιρπίν που ανακαταλήφθηκε από τις ουκρανικές δυνάμεις οι εικόνες γροθιά στο στομάχι. Μια πόλη φάντασμα.
«Ήταν τρομαχτικό. Ήμουν πολύ φοβισμένη όταν οι Ρώσοι έλεγχαν την πόλη. Νόμιζα ότι θα μας εκτελούσαν», είπε κάτοικος του Ιρπίν.
Στην πολιορκημένη Μαριούπολη το δράμα χιλιάδων εγκλωβισμένων συνεχίζεται, αν και σήμερα έγινε κατορθωτή η εκκένωση και διαφυγή περίπου 2,000 αμάχων.
Ο στρατός της Ουκρανίας κατάφερε να απελευθερώσει άλλες 12 συνοικίες σε Κίεβο και Τσερνίχιβ, από όπου συνεχίζεται με αργούς ρυθμούς η μερική απόσυρση των ρωσικών δυνάμεων. Καχύποπτη παραμένει Ουκρανία και Δύση.
«Γνωρίζουμε ότι αποσύρονται από τις περιοχές όπου ηττώνται για να επικεντρωθούν σε άλλες που θεωρούν πιο σημαντικές και οι οποίες ίσως μας δυσκολέψουν. Στο Ντονμπάς, στην Μαριούπολη και στο Χάρκοβο, τα ρωσικά στρατεύματα προετοιμάζονται για χτυπήματα, ισχυρά χτυπήματα», επισήμανε ο Πρόεδρος της Ουκρανίας, Βολοντίμιρ Ζελένσκι.
Νωρίς το απόγευμα ο Δήμαρχος του Κιέβου έκανε λόγο για μεγάλες μάχες στα βόρεια και τα ανατολικά, ενώ για βομβαρδισμό νοσοκομείου και καταστροφή ογκολογικής μονάδας κατήγγειλε την Μόσχα και ο δήμαρχος του Τσερνίχιβ.
Στον πυρηνικό σταθμό του Τσέρνομπιλ θα μεταβεί στο μεταξύ σύντομα αντιπροσωπεία της Διεθνούς Υπηρεσίας Ατομικής Ενέργειας, μετά την αποχώρηση του μεγαλύτερου όγκου των ρωσικών στρατευμάτων.
Διαπραγματεύσεων συνέχεια...
Μετά τη συνάντηση στην Κωνσταντινούπολη, οι αντιπροσωπείες Κιέβου και Μόσχας συνέχισαν τις συνομιλίες σήμερα, μέσω τηλεδιάσκεψης. Από την Ινδία όπου βρίσκεται, ο Υπουργός Εξωτερικών της Ρωσίας, είχε αφήσει νωρίτερα να νοηθεί ότι έπονται εξελίξεις στο τραπέζι του διαλόγου, με το Κρεμλίνο να έχει σχεδόν έτοιμη την απάντησή του στις ουκρανικές προτάσεις για συμφωνία ειρήνευσης.
Η Άγκυρα παράλληλα, συνεχίζει να πιέζει προς τις κυβερνήσεις Ρωσίας και Ουκρανίας για συνάντηση ηγετών σε τουρκικό έδαφος, με τον Ταγίπ Ερντογάν να εμφανίζεται αισιόδοξος.
«Ο Ζελένσκι βλέπει θετικά την προοπτική, ενώ και ο κύριος Πούτιν προσέγγισε το θέμα θετικά τις προηγούμενες ημέρες και ελπίζω μετά το σημερινό τηλεφώνημα μεταξύ μας να δούμε το θέμα των ημερομηνιών. Το πότε θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί εξαρτάται από εκείνους», ανέφερε ο Τούρκος Πρόεδρος, Ταγίπ Ερντογάν.
Ο ρωσοουκρανικός πόλεμος βυθίζει στο ναδίρ τις σχέσεις Μόσχας-Δύσης, με τον Βλαντιμίρ Πούτιν να κατηγορεί εκ νέου Ηνωμένες Πολιτείες και Ε.Ε ότι αναζητούν προσχήματα για να επιβάλουν κυρώσεις εναντίον της χώεας του. Η συνεργασία μας με δυτικές εταιρείες, αποτελεί παρελθόν το μήνυμα του Ρώσου Προέδρου, που στρέφει το βλέμμα του προς Κίνα και Ινδία, επιδιώκοντας ενίσχυση της μεταξύ τους συνεργασίας.
«Αναπτύσσουμε μια ιδιαίτερα προνομιακή στρατηγική συνεργασία με το Νέο Δελχί και αυτή είναι μια από τις βασικές προτεραιότητας της ρωσικής εξωτερικής πολιτικής», τόνισε ο Υπουργός Εξωτερικών, Σεργκέι Λαβρόφ.
Στο πλευρό της Μόσχας το Πεκίνο, που επιρρίπτει ολοκληρωτικά την ευθύνη για τον ουκρανικό πόλεμο, στο ΝΑΤΟ και τις Ηνωμένες Πολιτείες, υιοθετώντας στην ολότητά της την ρωσική επιχειρηματολογία για την εισβολή.
«Κανένας στον κόσμο ή στην Ευρώπη δεν χρειάζεται ένα νέο Ψυχρό Πόλεμο», τόνισε ο Υπουργός Εξωτερικών της Κίνας, Zhao Lijian.
Η ηγεσία της Ε.Ε είχε σήμερα συνομιλίες με τον Πρωθυπουργό της Κίνας, προσπαθώντας να τον πείσουν όπως η χώρα του δεν αποτελέσει το δεκανίκι της Μόσχας προκειμένου να αντιμετωπίσει τις συνέπειες που επέφεραν στην οικονομία της οι σκληρές δυτικές κυρώσεις.