Περίπου 200 Ουκρανοί που βρίσκονται στην Κύπρο και με αρκετούς Κύπριους και Ρώσους στο πλευρό τους, συγκεντρώθηκαν για να διαμαρτυρηθούν για τον πόλεμο και την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.
Με ματωμένα ομοιώματα μικρών παιδιών οι Ουκρανοί θέλησαν να στείλουν το μήνυμα πως μικρά παιδιά χάνουν άδικα τις ζωές τους από τις συγκρούσεις στην Ουκρανία.
Κρατώντας πανό και φωνάζοντας διάφορα συνθήματα στα Αγγλικά και τα Ουκρανικά, εξέφρασαν τη στήριξη και τη συμπαράσταση τους προς τους συμπατριώτες τους που βρίσκονται στη δύνη του πολέμου, αλλά και την απέχθεια τους προς τον Πρόεδρο της Ρωσίας, Βλαντιμίρ Πούτιν. Κάποιοι από αυτούς που έζησαν τον τρόμο του πολέμου και έφυγαν κατατρεγμένοι σε ασφαλείς προορισμούς, εξιστορούν στην κάμερα του ΑΝΤ1 τα όσα έζησαν.
Δηλώσεις πολιτών στην κάμερα του ΑΝΤ1:
«Έχω συγγενείς, οι γονείς μου, οι φίλοι μου ενάντια στους βομβαρδισμούς. Κάθε μέρα ακούνε τις σειρήνες και μπαίνουν στα καταφύγια στα υπόγεια για να γλυτώσουν τη ζωή τους».
«Έφτασα στην Κύπρο πριν από 2 μέρες από το Κίεβο. Φύγαμε λόγω των βομβαρδισμών».
«Ήταν πολύ δύσκολο, γιατί στο Κίεβο έπεφταν βόμβες και ήμουν πολύ φοβισμένη».
«Όταν άρχισαν όλα, ξύπνησα στις πέντε και είκοσι το πρωί, από τους ήχους των πυραύλων. Στη αρχή νόμιζα ότι ήταν κάποιο ατύχημα».
Με τις σημαίες της Ουκρανίας ανέμιζαν στην οδό Αγίου Προκοπίου στην Έγκωμη, οι διαδηλωτές κάλεσαν την Κύπρο, την Ευρώπη αλλά και όλο τον κόσμο να βοηθήσουν τον Ουκρανικό λαό.
Απαίτηση τους είναι η άμεση αποχώρηση των Ρωσικών στρατευμάτων από την Ουκρανία και ο τερματισμός του πολέμου.
«Εκλιπαρούμε τον κόσμο να σταματήσει τον πόλεμο», ανέφερε ένας εκ των πολιτών που συμμετείχε στη διαμαρτυρία.
«Είναι πάρα πολύ μεγάλη βοήθεια, το ότι ο λαός σας έρχεται και δηλώνει ότι μας στηρίζει και ότι είναι ενάντια στην εισβολή της Ρωσίας στη χώρα μας», πρόσθεσε άλλος.
Την υποστήριξη τους στους Ουκρανούς δήλωσαν και αρκετοί Ρώσοι που συμμετείχαν στην διαμαρτυρία.
«Είναι πολύ μεγάλη ντροπή για εμάς αυτό που γίνεται και θέλουμε να το σταματήσουμε αυτό όσο πιο γρήγορα γίνεται», σημείωσε Ρωσίδα.
«Είμαστε εδώ γιατί θέλουμε να πούμε ότι οι αληθινοί Ρώσοι είναι κατά του πολέμου», υπογράμμισε άλλος πολίτης από τη Ρωσία.
Στα χέρια κρατούσαν και σημαίες της Ρωσίας, χωρίς όμως το κόκκινο χρώμα, το οποίο αντικατέστησαν με άσπρο, συμβολικά για το αίμα που χύνεται λόγω του πολέμου.
Παρών ήταν και ο Πρόεδρος των Οικολόγων Χαράλαμπος Θεοπέμπτου, ενώ χαιρετισμό απηύθυναν και η βουλευτής του κόμματος Αλεξάνδρα Ατταλίδου και ο συνάδελφος της Αλέκος Τρυφωνίδης από την ΔΗΠΑ.








