*Φωτογραφίες matpress:
Η πορεία διαμαρτυρίας των κτηνοτρόφων έφτασε στο Προεδρικό Μέγαρο γύρω στις 12:00 το μεσημέρι. Με την αγανάκτηση να είναι αποτυπωμένη στο πρόσωπο και τη φωνή τους, ζήτησαν την άμεση οικονομική στήριξη του Κράτους μετά και τις αυξήσεις φωτιά στις τιμές των σιτηρών και ζωοτροφών.
![]()
Χαρακτηριστικές οι αναφορές κτηνοτρόφων:
«Είμαστε χαμέ δεν έχουμε σελίνι, είμαστε καταχρεωμένοι, δεν έχουμε ούτε να αγοράσουμε τους σανούς, ούτε τίποτε. Εγοράζαμε πέρσι τις σιταροπούλες 172 η πιο χαμηλή τιμή. 450 τωρά».
«Ζητάμε την αξιοπρέπεια μας, δεν ζητιανεύουμε».
«Θέλουμε βοήθεια αύξηση πάνω στα γάλατα, πάνω στο κρέας γιατί οι τιμές εφκήκαν πάνω, δεν μπορούμε να φέρουμε τίποτε στο σπίτι».
«Άμεση βοήθεια, αν ήταν τρόπος εχτές. Είναι επάγγελμα που εν κρίμα να χαθεί από την Κύπρο μας».
«Εγώ πως θα ανταπεξέλθω; Εν το αρνί έρκεται πιάνει το όσα θέλει, μες την υπεραγορά 10-12 ευρώ ποιος τα τρώει τα άλλα; αφού που λλόουμου έρκεται 3 ευρώ; Άτε πάσχα να μου δώσει κάτι παραπάνω; ποιος τα τρώει»;
Χαρακτηριστική και η αναφορά του Γραμματέα της Ομάδας Παραγωγών Αιγοπροβατοτρόφων Αθηαίνου, Γιώργου Δημητρίου. «Δεν θα αντέξουμε. Και όταν ένας ένας θα αρχίσει να σβήνει, τα επόμενα Χριστούγεννα Πάσχα δεν θα βρίσκουμε ούτε αρνάκι».
Κραυγή απόγνωσης και από τους νεαρούς σε ηλικία κτηνοτρόφους στους οποίους επενδύει η αγροτική οικονομία του τόπου.
![]()
Ενδεικτικές οι δηλώσεις τους:
«Είμαστε νέοι, μια δουλειά που ήταν του μέλλοντος έγινε μια απειλή»
«Έχει νεαρούς κτηνοτρόφους που επένδυσαν σε τούντη δουλειά εν χαμένο μέλλον»
«Σήμερα είμαι 31 χρονών και σκέφτομαι το αύριο. Αν τούντο πράμα δεν σταματήσει εγώ προσωπικά θα ψάξω κάτι άλλο».
«Εν κρατούμε να ταϊσουμε τα ζώα»
«Είμαστε στα χείλι του γκρεμού»
![]()
Οι αγροτικές Οργανώσεις επέδωσαν υπόμνημα στο Διευθυντή του γραφείου Τύπου του Προέδρου της Δημοκρατίας, με αίτημα την άμεση στήριξη των κτηνοτρόφων που βλέπουν τα έξοδα και τα χρέη τους να αυξάνονται ολοένα και περισσότερο και την άμεση εφαρμογή της νομοθεσίας για το χαλλούμι ως προϊόν ονομασίας προέλευσης.
Με τον πρόεδρο της Νέας Αγροτικής Κίνησης, Τάκη Χριστοδούλου να δηλώνει πως «η διατροφική επάρκεια ενός λαού είναι εθνική αναγκαιότητα. Αυτοί οι άνθρωποι ταλαιπωρούνται ας τους σεβαστούν».
Ο ΓΓ της ΠΕΚ, Χρίστος Παπαπέτρου δήλωσε πως «εάν δεν στηριχθούν εξαιτίας αυτών των αλματώδη αυξήσεων όλων αυτών των ζωοτροφών τότε θα κλάψουμε επί ερειπίων».
Ενώ ο ΓΓ της ΕΚΑ, Πανίκος Χάμπας ότι «εάν δεν ανταποκριθούν αυτοί οι ανθρώποι θα κατασκηνώσουν έξω από το Προεδρικό».
Επόμενος σταθμός των κτηνοτρόφων το Σπίτι της Ευρώπης, όπου και πάλι επέδωσαν ψήφισμα στην επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Κύπρο Μυρτώ Ζαμπάρτα, με τελικό παραλήπτη την πρόεδρο της Κομισιόν.
![]()
Ο βουλευτής του ΑΚΕΛ, Χρίστος Χριστόφιας ανέφερε ότι «εμείς πριν καν δημιουργηθεί ενταθεί και μεγαλώσει το πρόβλημα που υφίσταται ένεκα και της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία στις τιμές και την ακρίβεια που μαστίζει τον τόπο μας προειδοποιούσαμε κάναμε προτάσεις προς την κυβέρνηση τις οποίες αγνόησε».
Ο βουλευτής του ΕΛΑΜ, Λίνος Παπαγιάννης σημείωσε πως «ζητούμε από το Υπουργείο Γεωργίας και την Κυβέρνηση να στηρίξει αυτούς τους ανθρώπους άμεσα οικονομικά».
Κτηνοτρόφοι και αγροτικές Οργανώσεις αναμένουν το αποτέλεσμα των συσκέψεων σε ευρωπαϊκό επίπεδο και την Πέμπτη θα αποφασίσουν τα επόμενα βήματα τους.
![]()