Σύμφωνα με τον Σύμβουλο Επικοινωνίας του Υπουργείου Υγείας, Κωνσταντίνο Αθανασίου, «εφαρμόζεται από τη Δευτέρα σε ιδιωτική μέση και δημοτική εκπαίδευση δηλαδή νηπιαγωγεία, δημοτικά, ειδικά σχολεία. Χρήση του μέτρου μπορούν να κάνουν οι εκπαιδευτικοί που αποτελούν στενές επαφές εντός του σχολικού μέτρου και βάση πρωτοκόλλου υποχρεούνται σε αυτοπεριορισμό».
Το μέτρο αφορά σε:
Εκπαιδευτικοί χωρίς ιστορικό εμβολιασμού ή που δεν ολοκλήρωσαν το εμβολιαστικό τους πρόγραμμα,
Εκπαιδευτικοί που ολοκλήρωσαν το εμβολιαστικό τους πρόγραμμα και έχει παρέλθει η περίοδος των 7 μηνών
Εκπαιδευτικοί που κατέχουν πιστοποιητικό νόσησης και έχει παρέλθει η περίοδος των 90 ημερών
Όπως ανέφερε ο κ. Αθανασίου, «οι εκπαιδευτικοί που θα κάνουν χρήση του εν λόγω μέτρου θα εξασφαλίζουν ένα έντυπο καταγραφής ελέγχου από τον υπεύθυνο ιχνηλάτησης της σχολικής μονάδας το οποίο θα παρουσιάζουν για 7 ημέρες κατά την προσέλευση τους στα προκαθορισμένα σημεία και στη συνέχεια να το επιδεικνύουν κατά την άφιξή τους στη σχολική μονάδα».
Το μέτρο είναι προαιρετικό και οι εκπαιδευτικοί που δεν θα κάνουν χρήση του test to stay, θα πρέπει να κάνουν χρήση της ειδικής άδειας απουσίας.
«Το συγκεκριμένο μέτρο αφορά μόνο στο ωράριο λειτουργίας των σχολικών μονάδων και μετά την αποχώρηση των εκπαιδευτικών από τα σχολεία θα πρέπει να παραμένουν σε υποχρεωτικό περιορισμό αφού αποτελούν στενές επαφές», προσέθεσε ο κ. Αθανασίου.
Διευκρινίζεται ότι το μέτρο δεν έχει αναδρομική ισχύ και απευθύνεται μόνο σε εκπαιδευτικούς που θα δηλωθούν στενές επαφές επιβεβαιωμένου θετικού περιστατικού από τη Δευτέρα και εντεύθεν.