«Είναι πρόβλημα και δυστυχώς υπάρχουν Κύπριοι οι οποίοι τους βοηθούν και οι οποίοι τους λένε τι να κάνουν. Ποιος τους έχει πει αυτούς τους ανθρώπους 15 μέρες στην Κύπρο, 20 μέρες, ένα μήνα, ότι μπορούν να κλείσουν το δρόμο, να διακόψουν την κυκλοφορία για να κερδίσουν κάτι», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Λόγω της αποκοπής του δρόμου, προκλήθηκε κυκλοφοριακή συμφόρηση, με αποτέλεσμα να κληθεί η αστυνομία για να αποκαταστήσει την τάξη.
Οι μετανάστες αρνήθηκαν όμως να επιστρέψουν στο «Πουρνάρα» και εισήλθαν στη Νεκρή Ζώνη όπου και παρέμειναν.
Σύμφωνα με τον κ. Μελετιέ, «φανταστείτε αυτοί οι 300-400 που έκλεισαν το δρόμο, να πάρουν το δρόμο για την κοινότητα. Ένας αστυνομικός σταθμός με πέντε αστυνομικούς, πότε θα έρθουν από τη Λευκωσία να μας υπερασπιστούν. Μπορείτε να πάτε στο ορύγματα της Εθνικής Φρουράς για να δείτε τι υπάρχει εκεί. Όλο το βράδυ κοιμούνται στα ορύγματα, στην πρώτη γραμμή, αν είναι ποτέ δυνατό».
Οι κάτοικοι ζητούν την άμεση λήψη μέτρων για αποτελεσματική αντιμετώπιση του θέματος και του υπερπληθυσμού στο Πουρνάρα.
Παρέμβαση Επιτρόπου Παιδιού
Για άθλιες και ανθυγιεινές συνθήκες διαβίωσης των ασυνόδευτων ανήλικων μεταναστών στο «Πουρνάρα» κάνει λόγο σε ανακοίνωση η Επίτροπος Προστασίας των Δικαιωμάτων του Παιδιού Δέσπω Μιχαηλίδου.
Αναφέρει πως «σύμφωνα με τις περιγραφές των παιδιών, το πρωινό αποτελείται από ένα μόνο μικρό κομμάτι ψωμί, χωρίς αυτό να συνοδεύεται από οποιοδήποτε ρόφημα. Το απόγευμα παραχωρείται σε κάθε παιδί ένα μικρό μπουκαλάκι νερό για ολόκληρη τη μέρα. Οι συνθήκες που επικρατούν στους χώρους διαμονής είναι άθλιες και ανθυγιεινές: σε κάθε δωμάτιο διαμένουν 15 άτομα, τα οποία μοιράζονται συνήθως ένα κρεβάτι ανά δύο άτομα, ενώ κάποια παιδιά κοιμούνται στο πάτωμα σε κουβέρτες. Για την εξυπηρέτηση της υγιεινής των 300 παιδιών υπάρχουν 2 τουαλέτες και 1 ντουζιέρα».
Στην ανακοίνωση αναφέρεται ακόμη ότι 30 παιδιά, διανυκτέρευσαν χθες εκτός κέντρου φιλοξενίας και θα συνεχίσουν να πράττουν το ίδιο μέχρι να μετακινηθούν, αφού θεωρούν ότι οι συνθήκες διαβίωσης εκτός κέντρου είναι πολύ καλύτερες από εκείνες εντός του κέντρου. Και τονίζει ότι είναι υποχρέωση του Κράτους να διασφαλίσει άμεσα συνθήκες που να εξασφαλίζουν υγιεινή, υγεία, σίτιση, προστασία και αξιοπρέπειά των παιδιών.