Ο κ. Στουρνάρας τονίζει ότι δεν υπάρχει άλλος δρόμος από αυτόν της δημοσιονομικής εξυγίανσης και εκφράζει την ελπίδα ότι το πρόσφατο πακέτο μέτρων θα είναι το τελευταίο, ενώ παραδέχεται ότι το μνημόνιο συνεπάγεται παραχώρηση κυριαρχίας σε ό,τι αφορά τον προϋπολογισμό.
«Ανακτούμε την εμπιστοσύνη» είναι ο τίτλος της δισέλιδης συνέντευξης του Έλληνα υπουργού στην Handelsblatt, με τον κ. Στουρνάρα να αναφέρεται στα πρώτα δείγματα προόδου που έχει πετύχει η χώρα, με τη μείωση του ελλείμματος και την εφαρμογή όλων των μεταρρυθμίσεων της τρόικας και να σημειώνει ότι προτεραιότητα της κυβέρνησης αποτελεί η αποκατάσταση της αξιοπιστίας της χώρας. «Αυτή είναι η προτεραιότητά μας και έχουμε τις πρώτες επιτυχίες- οι καταθέσεις στις τράπεζες συνεχώς αυξάνονται, η απόδοση των ομολόγων μας υποχωρεί, οι αγορές πιστεύουν ότι η Ελλάδα θα τα καταφέρει και υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για τα σχέδια αποκρατικοποιήσεων. Πέραν αυτού, οι ελληνικές εξαγωγές αυξήθηκαν κατά 13%. Αυτό δείχνει ότι ανακτούμε την αξιοπιστία μας», δηλώνει ο υπουργός και τονίζει ότι «δεν υπάρχει άλλος δρόμος από αυτόν, όπου η Ελλάδα καλείται να πετύχει ορισμένους στόχους δημοσιονομικής εξυγίανσης».
Παραδέχεται, ωστόσο, ότι αν μπορούσε να καθορίσει ο ίδιος την ατζέντα, η διαδικασία της προσαρμογής θα ήταν περισσότερο σταδιακή, προκειμένου να μετριαστεί η σκληρότητα.
Απαντώντας σε ερώτηση κατά πόσο μπορεί να υποσχεθεί στους Έλληνες ότι το πρόσφατο πακέτο περικοπών θα είναι το τελευταίο, ο υπουργός Οικονομικών δηλώνει: «Αν πάνε όλα καλά, θα είναι το τελευταίο» ενώ σε ό,τι αφορά το ενδεχόμενο δεύτερης αναδιάρθρωσης του ελληνικού χρέους, σημειώνει ότι «αυτό έχει ήδη συμβεί, δεδομένου ότι μείωση των επιτοκίων για τις πιστώσεις προς την Ελλάδα, την οποία αποφάσισε το Eurogroup, σημαίνει μείωση της επιβάρυνσης του χρέους σε ποσοστό 10%, ενώ άλλο ένα 10% προήλθε από την επαναγορά ελληνικών ομολόγων».
Εκφράζει δε την αισιοδοξία του ότι «είναι δυνατό να επιτευχθεί ένα μικρό πλεόνασμα κατά το τρέχον έτος» ενώ «το 2014 θα μπορούσε να είναι το έτος κατά το οποίο θα υπάρξει και πάλι σταθερή αύξηση του ΑΕΠ».
Ερωτηθείς σχετικά με το από πού θα προέλθει η ανάπτυξη, ο κ. Στουρνάρας αναφέρεται στους τομείς των εξαγωγών, των ιδιωτικών και δημοσίων επενδύσεων, αλλά και στην γεωργία, την βιομηχανία και τον τουρισμό. Ειδικά για τον τελευταίο, επισημαίνει ότι οι ενδείξεις για το 2013 είναι θετικές.
Ο υπουργός Οικονομικών ερωτάται ακόμη για το καθεστώς φορολόγησης των εφοπλιστών στην Ελλάδα και εξηγεί ότι πρόκειται για πρόβλεψη στα Συντάγματα του 1953 και του 1975. Διευκρινίζει, πάντως, ότι ο ίδιος έχει άλλη άποψη και δηλώνει ότι μαζί με τον πρωθυπουργό διαπραγματεύεται με την Ένωση Εφοπλιστών ένα Μνημόνιο Κατανόησης, μια οικειοθελή συμφωνία, προκειμένου να πληρώνουν περισσότερους φόρους.
Ο δημοσιογράφος υπενθυμίζει στον κ. Στουρνάρα ότι ανήκε στην ομάδα που διαπραγματεύτηκε την ένταξη της Ελλάδας στην ΟΝΕ και αναφέρεται στις κατηγορίες που θέλουν την τότε κυβέρνηση να έχει αποκρύψει δημοσιονομικά στοιχεία. «Αχ, αυτά τα έχω απαντήσει τόσες φορές...» δηλώνει ο υπουργός και ξεκαθαρίζει ότι οι κατηγορίες δεν ευσταθούν, σημειώνοντας: «Αρκεί κάποιος να δει τα αναθεωρημένα στοιχεία της Eurostat. Η Ελλάδα εντάχθηκε στην ΟΝΕ με έλλειμμα 3,06%. Άλλες χώρες ήταν σε πολύ χειρότερη κατάσταση. Η κατηγορία ότι εμείς παραποιήσαμε τα στοιχεία του προϋπολογισμού είναι εντελώς παράλογη».
Ο κ. Στουρνάρας τάσσεται υπέρ της περαιτέρω εμβάθυνσης της πολιτικής και οικονομικής ένωσης στην Ευρώπη και τονίζει ότι, αν η Ευρώπη θέλει να προστατεύσει το ευρώ, θα πρέπει η Νομισματική Ένωση να εξελιχθεί σε Οικονομική Ένωση. Ερωτώμενος εάν αυτό θα σήμαινε και έκδοση ευρωομολόγου, απαντά ότι αυτός ο δρόμος καταλήγει προς τα εκεί και προσθέτει: «Η Ευρωζώνη χρειάζεται να έχει κοινή πολιτική χρέους και αυτό σημαίνει, σε τελική ανάλυση, παραχώρηση εθνικής κυριαρχίας σε θέματα προϋπολογισμού. Αυτό το βιώνουν ήδη οι Έλληνες με την τρόικα και μερικές φορές είναι πολύ σκληρό... Τώρα είμαι κάπως πιο χαλαρός, διότι αισθάνομαι ότι ανακτούμε την εμπιστοσύνη».
Δεχόμενος τα συγχαρητήρια του συντάκτη της εφημερίδας για την επίτευξη πρωτογενούς πλεονάσματος, ο υπουργός Οικονομικών τονίζει ότι τα συγχαρητήρια ανήκουν στον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά, ο οποίος, όπως λέει, φρόντισε ώστε να συμμετέχουν όλοι οι υπουργοί. «Μόνος δεν θα τα είχα καταφέρει» δηλώνει, ενώ σε σχόλιο ότι έχει την πιο άχαρη δουλειά στην Ελλάδα, απαντά χαριτολογώντας: «Όχι, στον κόσμο!».