Πρωταρχικός στόχος της Κυβέρνησης και του Υπουργείου Εξωτερικών είναι ο επαναπατρισμός των Κυπρίων που κατοικούν ή ευρίσκονται στη Ρωσία εγκλωβισμένοι μετά την επίθεση στην Ουκρανία και το κλείσιμο του ευρωπαϊκού εναέριου χώρου.
Ο Υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων δήλωσε πως, «εάν και εφόσον χρειαστεί από τη Ρωσία να γίνουν πτήσεις επαναπατρισμού θα καταγραφούν οι ανάγκες. Κάθε χώρα ή σε συνεργασία με άλλες χώρες οργανώνουν αν και εφόσον χρειαστεί επαναπατρισμούς πολιτών τους».
Μιλώντας στον ΑΝΤ1, ο εκπρόσωπος τύπου του Υπουργείου Εξωτερικών διευκρίνισε πως η Πρεσβεία της Κύπρου στη Ρωσία λειτουργεί κανονικά και πως οι κύπριοι έχουν συνεχή επικοινωνία με το προξενείο.
«Μπορούν να γίνουν διευθετήσεις έτσι ώστε να έρθουν στην Κύπρο όσοι επιθυμούν μέσω άλλων προορισμών. Μπορούν να πηγαίνουν σε χώρες οι οποίες δεν έχουν κλείσει τον εναέριο χώρο και από κει» ανέφερε ο Εκπρόσωπος Τύπου του Υπουργείου Εξωτερικών, Δημήτρης Δημητρίου.
Την ίδια ώρα, το Υπουργείο Εξωτερικών έχει ανοικτή επικοινωνία με τους 115 Κύπριους που διαμένουν στην Ουκρανία.
Ο κ. Δημητρίου συμπλήρωσε ότι , «επιβεβαιώσαμε ότι αυτά τα άτομα είναι ασφαλείς, τους προτρέψαμε να παραμείνουν σε ασφαλή καταφύγια, να μην κυκλοφορούν στους δρόμους μέχρις ότου καταστεί εφικτή η απομάκρυνση τους από τη χώρα».
Το Υπουργείο παρακολουθεί την κατάσταση και τις εξελίξεις ώστε με την πρώτη ευκαιρία να στηθεί επιχείρηση μεταφοράς στην Κύπρο των συμπατριωτών μας, αλλά και των Ουκρανών πολιτών που έχουν συγγενείς στο νησί.