Τον εφιάλτη βιώνουν για τέταρτη συνεχόμενη μέρα οι πολίτες στην Ουκρανία, αφού αντικρίζουν καθημερινά το σκληρό πρόσωπο του πολέμου. Καταστροφές, ξεριζωμό και χαλάσματα άφησε στο πέρας της η ρωσική εισβολή. Άνδρες και γυναίκες αναγκάζονται να πάρουν τα όπλα στα χέρια για να υπερασπιστούν την ελευθερία και την πατρίδα τους.
Την κατάσταση που επικρατεί στη χώρα περιέγραψε σε παρέμβαση του στο Κεντρικό Δελτίο Ειδήσεων του ΑΝΤ1, ο Καθηγητής Νεοελληνικής Φιλολογίας στο πανεπιστήμιο του Κιέβου, Άντρι Σαβένκο.
«Πήρα την οικογένεια μου και πήγαμε σε ένα χωριό κοντά στο Κίεβο. Αυτή τη στιγμή επικρατεί ησυχία στην περιοχή», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Ο ίδιος μόλις πήγε στο χωριό κατατάχθηκε σε τοπική ειδική ομάδα αυτοάμυνας ώστε να είναι σε θέση να αποκρούσει τις ρωσικές δυνάμεις και να μην αφήσει να περάσουν οι εισβολείς.
«Θα γίνει και αυτή η νύχτα πεδίο μάχης με οδομαχίες. Πολλοί κάτοικοι του Κιέβου κατατάχθηκαν στο στρατό και πήραν τα όπλα στα χέρια. Δεν είναι στρατιώτες, είναι άνδρες και γυναίκες που είναι αποφασισμένοι να προστατέψουν τη δημοκρατία και την ελευθερία της χώρας μας», τόνισε ο Άντρι Σαβένκο.
Περιέγραψε τις δυσκολίες που υπάρχουν με τις προμήθειες καθώς πολλές υπεραγορές είναι κλειστές, ενώ υπάρχει και απαγόρευση κυκλοφορίας στο Κίεβο. «Έχουμε ρεύμα, φυσικό αέριο, νερό και ενημέρωση. Λειτουργούν οι κρατικοί μηχανισμοί. Η Ουκρανία ζει και συνεχίζει τη μάχη», τόνισε ο Άντρι Σαβένκο.
Την ίδια ώρα, σημείωσε πως δεν είναι απογοητευμένοι από τα μέτρα που λαμβάνει η Ευρώπη αλλά και όλος κόσμος. «Καταπατούνται τα ανθρώπινα δικαιώματα και το δίκαιο. Αυτό αφορά όλο τον κόσμο. Δύο δικτάτορες, ο Πούτιν και ο Λουκασέκνο προσπαθούν να κατασπαράξουν ανεξάρτητή και κυρίαρχη χώρα», είπε.
Καταλήγοντας, υπογράμμισε πως πρέπει να σταματήσει ο πόλεμος και κάλεσε να κυριαρχήσει η δικαιοσύνη.