Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Με το θερμόμετρο της έντασης στην ρωσοουκρανική διένεξη να χτυπά κόκκινο, η ανησυχία για την ασφάλεια των Κύπριων πολιτών που βρίσκονται στην Ουκρανία, αυξάνεται. 

Το Υπουργείο Εξωτερικών και το Τμήμα Διαχείρισης Κρίσεων βρίσκονται σε συνεχή επικοινωνία με την Πρεσβεία της Κ.Δ στο Κίεβο για συντονισμό και αξιολόγηση της κατάστασης. 

Μετά την ταξιδιωτική οδηγία που εκδόθηκε το Σάββατο, 130 άτομα έχουν ήδη εγγραφεί στην πλατφόρμα Connect2cy, με το Υπουργείο Εξωτερικών να απευθύνει έκκληση σε όσους δεν το έπραξαν ακόμα, να το κάνουν άμεσα. 

 «Θα είμαστε σε επαφή μαζί τους και η Πρεσβεία της Κυπριακής Δημοκρατίας στο Κίεβο είναι στη διάθεση των Κυπρίων που έχουν εγγραφεί στην πλατφόρμα και όσων δεν ενεγράφησαν για να υπάρχει η δυνατότητα αμφίδρομης επικοινωνίας του Υπουργείο Εξωτερικών με τους Κύπριους που βρίσκονται εκεί», σημείωσε ο εκπρόσωπος Τύπου του Υπουργείου, Δημήτρης Δημητρίου. 

Ήδη αρκετοί Κύπριοι προγραμματίζουν την αποχώρησή τους από την Ουκρανία βάσει των συστάσεων του Υπουργείου Εξωτερικών, ωστόσο για μερικούς ο κορωνοϊός βάζει επιπρόσθετα εμπόδια. Μικρός αριθμός συμπατριωτών μας αδυνατεί να ταξιδέψει αφού νοσεί με κορωνοϊό και το ταξίδι επιστροφής θα γίνει μετά την αρνητικοποίηση τους. Η Πρεσβεία της Κυπριακής Δημοκρατίας στο Κίεβο έχει πάντως ανοιχτό δίαυλο επικοινωνίας μαζί τους. 

Έτοιμο το πλάνο εκκένωσης

Η μια χώρα μετά την άλλη καλούν τους πολίτες τους να αποχωρήσουν από την Ουκρανία. Επί του παρόντος δεν συντρέχει λόγος για οργανωμένη εκκένωση, ωστόσο το Υπουργείο Εξωτερικών έχει έτοιμο πλάνο δράσης εάν και εφόσον χρειαστεί. 

«Υπάρχει σχέδιο στην περίπτωση που χρειαστεί για να κάνουμε ότι χρειάζεται για τον επαναπατρισμό του κόσμου. Είμαστε στη διάθεση των Κυπρίων στην Ουκρανία σε περίπτωση που χρειαστεί. Ελπίζουμε πως η λογική και η διπλωματία θα επικρατήσει και θα αποφευχθεί μια στρατιωτική σύγκρουση», δήλωσε ο κ. Δημητρίου. 

Ισχυρή ταξιδιωτική οδηγία προς τους πολίτες της εξέδωσε και η Ελλάδα, καλώντας τους να αναχωρήσουν από την Ουκρανία άμεσα.