Ανέφερε συγκεκριμένα πως «δεν έχουμε ενώπιον μας τέτοια πρόταση και αν υπάρξει η απάντηση μας δεν θα είναι θετική. Προσεγγίσεις που θα επηρεάσουν την ουσία του ζητήματος δεν θα απαντηθούν, χωρίς να υπάρξει προηγουμένως αποδοχή του ισότιμου και κυρίαρχου καθεστώτος των Τουρκοκυπρίων. Οι προτάσεις, που προβλέπουν πρώτα την επιστροφή των Βαρωσίων και στην συνέχεια τη μεταφορά του αεροδρομίου Ερτζίαν υπό τον έλεγχο του ΟΗΕ, έγιναν με στόχο την περαιτέρω υποβάθμιση του καθεστώτος της «τδβκ» και την εμφάνιση της ως υποτελούς της Κυπριακής Δημοκρατίας».
O εγκάθετος της Άγκυρας στα κατεχόμενα, μεταξύ των άλλων προκλητικών αναφορών του χαρακτήρισε την ενίσχυση της Εθνικής Φρουράς, ως προσπάθεια της ελληνοκυπριακής πλευράς να αυξήσει την ένταση στην περιοχή και να καθυποτάξει τους Τουρκοκύπριους.
Την απόσυρση της εμπιστοσύνης των Ηνωμένων Πολιτειών για τον East Med σχολίασε ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν. Χαρακτήρισε οικονομικά και πρακτικά μη βιώσιμο το έργο και δήλωσε ότι η Άγκυρα θα συνεχίσει να προστατεύει τα δικαιώματα της και αυτά των Τουρκοκυπρίων στην περιοχή, προαναγγέλλοντας νέα κάθοδο ερευνητικών σκαφών και πλωτών γεωτρύπανων.
«Έχουμε καθορίσει τις περιοχές που θα τα στείλουμε. Κάποια απ' αυτά βρίσκονται στην Μαύρη Θάλασσα και κάποια θα συνεχίσουν τις εργασίες του στην Μεσόγειο από τούδε και στο εξής», δήλωσε ο Τούρκος πρόεδρος
Θετικό πρόσημο
Με απόλυτα θετικό πρόσημο αξιολογεί η Λευκωσία τα αποτελέσματα των επαφών του υπουργού εξωτερικών Ιωάννη Κασουλίδη στις Ηνωμένες Πολιτείες, οι οποίες ολοκληρώθηκαν χθες.
Ξεχωρίζει φυσικά η συνάντηση με τον Αμερικανό ομόλογο του Άντονι Μπλίνκεν, κατά την οποία συζητήθηκε η περαιτέρω εμβάθυνση των διμερών σχέσεων και ο κ. Κασουλίδης είχε την ευκαιρία να αναλύσει την πρόταση της Λευκωσίας για Μέτρα Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης ενώ σημειώνεται με ικανοποίηση η στήριξη του επικεφαλής της αμερικανικής διπλωματίας για λύση Ομοσπονδίας.
Ιδιαίτερης σημασίας ήταν η τελευταία χρονικά συνάντηση που είχε ο υπουργός Εξωτερικών πριν αναχωρήσει από την Ουάσιγκτον με τον σύμβουλο για θέματα ενέργειας του State Department Αμος Χοχστάιν.
Επιχειρήθηκε να ξεκαθαρίσει η εικόνα που δημιουργήθηκε μετά το non paper του Υπουργείου Εξωτερικών των Ηνωμένων Πολιτειών και τις δηλώσεις του ίδιου του Αμερικανού διπλωμάτη σχετικά με τον υποθαλάσσιο αγωγό μεταφοράς φυσικού αερίου East Med.
O αξιωματούχος του State Department, υπογράμμισε την αμερικανική στήριξη στα έργα ηλεκτρικής διασύνδεσης της Ελλάδας και Κύπρου, με Ισραήλ και Αίγυπτο και επανέλαβε ότι η αμερικανική πλευρά εκτιμά ότι ο East Med είναι οικονομικά μη βιώσιμος.
Ο κ. Κασουλίδης διευκρίνισε ότι τελικές αποφάσεις υλοποίησης του έργου θα ληφθούν από τις χώρες που εμπλέκονται σε αυτό σε συνεννόηση με την Ευρωπαϊκή Ένωση.