Σε δηλώσεις στους δημοσιογράφους κατά την πτήση επιστροφής από το Κίεβο, ο Τούρκος Πρόεδρος ούτε λίγο ούτε πολύ χαρακτήρισε ανίκανους να διαχειριστούν την Ρωσοουκρανική κρίση, τους ηγέτες Ηνωμένων Πολιτειών και Ευρώπης.
«Υπάρχει κρίση ηγεσίας στην Ευρώπης. Στο παρελθόν, η Άνγκελα Μέρκελ είχε ηγετικό ρόλο στην διαχείριση σημαντικών θεμάτων, όμως τώρα δεν βλέπουμε τέτοιες πρωτοβουλίες. Δεν υπάρχει λόγος να αναφερθώ σε ονόματα άλλων Ευρωπαίων ηγετών. Και ο Τζο Μπάιντεν, απέτυχε να θέσει μια θετική προοπτική», σχολίασε ο Τούρκος πρόεδρος.
Πλήρης απαξίωση για να πετύχει αυτό που εξ αρχής επεδίωκε μέσα από την Ρωσοουκρανική κρίση. Την εμπλοκή του στα τεκταινόμενα, ως διαμεσολαβητή μεταξύ των δύο. Μια πρόταση που έβαλε επίσημα στο τραπέζι κατά την συνάντησή του με τον Ουκρανό Πρόεδρο.
Με τον τελευταίο να δηλώνει, «να ευχαριστήσω τον Πρόεδρο Ερντογάν για την πρωτοβουλία του να διαμεσολαβήσει μεταξύ Ουκρανίας και Ρωσίας για το τέλος της κρίσης.»
Κι ενώ ο Ταγίπ Ερντογάν εκμεταλλεύεται στο έπακρο και την Ρωσοουκρανική κρίση αποσκοπώντας στην ενίσχυση του γεωπολιτικού ρόλου της Τουρκίας, συνεχίζει με θέρμη και το φλερτ με το Ισραήλ.
Ανακοίνωσε ότι η επίσκεψη του Ισραηλινού Προέδρου στην Άγκυρα θα πραγματοποιηθεί εντέλει μέσα Μαρτίου και στην ατζέντα θα είναι σαφώς και τα ενεργειακά.
Σύμφωνα με τον Ερντογάν, «μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το φυσικό αέριο του Ισραήλ για τις ανάγκες της χώρας μας, όμως παράλληλα θα μπορούσαμε από κοινού να το μεταφέρουμε στην Ευρώπη.»
Παρά το γεγονός ότι ο Ταγίπ Ερντογάν προτρέχει να μιλήσει και για την ατζέντα ενδεχόμενης συνάντησης του με τον Ισαάκ Χερτζόκ, η κυβέρνηση του Ισραήλ δεν έχει επί του παρόντος επιβεβαιώσει ούτε καν το ταξίδι του Ισραηλινού Προέδρου στην Άγκυρα.