Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η συζήτηση διοργανώθηκε από το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας και τη Γενική Γραμματεία Ευρωπαϊκών Υποθέσεων του Υπουργείου Εξωτερικών, σε συνεργασία με την Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Κύπρο, το Γραφείο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Κύπρο και το Γραφείο Τύπου και Πληροφοριών, ενώ στην εκδήλωση συμμετείχαν ακόμη οι Πρεσβείες της Γερμανίας, της Γαλλίας και της Ολλανδίας.
Στόχος της εκδήλωσης, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, ήταν να δώσει την ευκαιρία σε μαθητές να εκφράσουν τις ιδέες, τις προσδοκίες και το όραμά τους και να συμβάλουν στη διαμόρφωση της Ευρώπης του μέλλοντος, με τη συζήτηση να επικεντρώνεται σε τρία καίρια ζητήματα που απασχολούν την Ευρωπαϊκή Ένωση στο σύνολό της: α) αξίες και δικαιώματα, κράτος δικαίου, ασφάλεια, ευρωπαϊκή δημοκρατία, β) μετανάστευση και γ) η Ευρωπαϊκή Ένωση και ο κόσμος.
Όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση, κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης 40 μαθητές και μαθήτριες από 20 λύκεια από όλη την Κύπρο που συμμετέχουν στο πρόγραμμα «Σχολεία Πρεσβευτές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου», είχαν την ευκαιρία να ανταλλάξουν απόψεις και να αναπτύξουν τις θέσεις τους επί των τριών θεματικών ενώπιον του Υπουργού Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας Πρόδρομου Προδρόμου, της Επικεφαλής της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Κύπρο Μυρτούς Ζαμπάρτα, του Επικεφαλής του Γραφείου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Κύπρο Ανδρέα Κεττή, καθώς και των Πρέσβειρων της Γερμανίας, Anke Schlimm, της Γαλλίας, Salina Grenet Catalano, και της Ολλανδίας Elke Paula Merks, με τη δημοσιογράφο Βίβιαν Κανάρη να συντονίζει τη συζήτηση.
Τέλος, σημειώνεται πως την παραμονή της εκδήλωσης είχαν προηγηθεί προπαρασκευαστικές συναντήσεις, μέσω τηλεδιάσκεψης, μεταξύ των μαθητών και των μαθητριών των 20 συμμετεχόντων λυκείων και των Πρέσβειρων Γερμανίας, Γαλλίας και Ολλανδίας, για συζήτηση και εξαγωγή συμπερασμάτων και ιδεών.