Τις πολύμηνες καθυστερήσεις στην καταβολή συντάξεων, επιδομάτων και άλλων παροχών του Ταμείου Κοινωνικών Ασφαλίσεων, συζήτησε η Επιτροπή Eργασίας της Βουλής.
Όπως αναφέρθηκε, άτομα που μπαίνουν στη σύνταξη, λαμβάνουν την πρώτη τους σύνταξη μέχρι και εφτά μήνες μετά τη συνταξιοδότησή τους.
Με τους αρμόδιους του Υπουργείου Εργασίας να υποδεικνύουν στους βουλευτές ότι το πρόβλημα που χρονίζει, έχει χειροτερέψει λόγω των έκτακτων αναγκών που προέκυψαν από την πανδημία.
«Άνεργοι, άτομα που ασθενούν, νέες μητέρες, συνταξιούχοι, παραμένουν για μήνες χωρίς εισόδημα, χωρίς πόρους διαβίωσης, αφού τα επιδόματα και οι συντάξεις που δικαιούνται δεν τους καταβάλλονται στο χρόνο που πρέπει», είπε ο Πρόεδρος της Επιτροπής Εργασίας, Άντρος Καυκαλιάς.
«Να παραδεχθούμε ότι μεσούσης της πανδημίας τα τελευταία δύο χρόνια λόγω πρακτικών προβλημάτων που δημιουργήθηκαν και μεγαλύτερου όγκου αιτήσεων, το πρόβλημα αυτό έχει επιδεινωθεί», δήλωσε ο βουλευτής του ΔΗΣΥ, Ονούφριος Κουλλάς.
Το πρόβλημα αναμένεται ότι θα αμβλυνθεί με την υλοποίηση του ενιαίου μηχανογραφημένου συστήματος διαχείρισης των σχετικών αιτήσεων το οποίο ανέλαβε το Υφυπουργείο Καινοτομίας.
Επί τάπητος στην επιτροπή σήμερα και πρόταση του Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου του ΔΗΚΟ, Πανίκου Λεωνίδου, για τη δικαιότερη απόδοση συντάξεων διαζευγμένων συζύγων.
«Προτείνεται το σύνολο της περιόδου κατά την οποία τα δύο άτομα υπήρξαν σύζυγοι, να λαμβάνεται υπόψη στον υπολογισμό της σύνταξης χηρείας, αφού αποβιώσει ο σύζυγος», σημείωσε ο κ. Λεωνίδου.
Στην περίπτωση συζύγου που αποβιώνει, αφού έχει τελέσει περισσότερους από ένα γάμους προτείνεται όπως η σύνταξη να επιμερίζεται αναλογικά στους ή στις εν ζωή συζύγους, με βάση τη διάρκεια του εκάστοτε γάμου.