Η προσμονή για αποκλιμάκωση του νέου πανδημικού κύματος με πρωταγωνιστή τη μετάλλαξη Όμικρον φαίνεται να βρίσκει γόνιμο έδαφος για να μετατραπεί σε πιθανότητα.
«Πρέπει να κρατάμε μικρό καλάθι να μην κάνουμε εύκολα προβλέψεις. Ας είμαστε πιστοί και αφοσιωμένοι στον στόχο μας, να μην έχουμε απώλειες ανθρώπινων ζωών. Οσο πολλαπλασιάζεται ο ιός σε παγκόσμιο επίπεδο μπορεί να δημιουργηθεί πιθανές μεταλλάξεις», επισήμανε ο Αντιπρόεδρος της Πνευμονολογικής Εταιρείας, Χάρης Αρμεύτης.
Μπορεί η κυρίαρχη μετάλλαξη να μην προκαλεί σοβαρή νόσηση εντούτοις στις Μονάδες Εντατικής Θεραπείας εξακολουθεί να νοσηλεύεται ένας μεγάλος αριθμός ασθενών με κορωνοϊό.
«Έχουμε ξεκινήσει να σταθεροποιούμαστε όσον αφορά τις νοσηλείες χθες είχαμε και μια αισθητή μείωση και πιθανό από την ερχόμενη εβδομάδα θα δούμε και περισσότερη μείωση», δήλωσε ο Εκπρόσωπος Τύπου του ΟΚΥπΥ, Χαράλαμπος Χαριλάου.
Στο Μακάρειο Νοσοκομείο μειώνονται μέρα με τη μέρα και τα παιδιά με κορωνοϊό που χρειάζονται νοσηλεία.
«Τις τελευταίες τρεις με τέσσερεις ημέρες έχουν μειωθεί περίπου στο ήμισυ τα περιστατικά των παιδιών που νοσηλεύουμε με covid. Κυμαίνονται γύρω στα τέσσερα με πέντε παιδιά», σημείωσε ο Διευθυντής της Παιδιατρικής Κλινικής του Μακάρειου Νοσοκομείου, Δρ. Αβραάμ Ηλία.
Με τον ίδιο ξαφνικό τρόπο που μπήκε στη χώρα το νέο πανδημικό κύμα φαίνεται να αποχωρεί και σύμφωνα με τον επιδημιολόγο κύριο Βωνιάτη είναι δύσκολο θα εμφανιστεί νέα μετάλλαξη με την ίδια σφοδρότητα.
«Αυτή την στιγμή έχουμε ένα τοίχος ανοσίας το οποίο είναι αρκετά υπολογίσιμο δηλαδή έχουμε πάνω από 70% εμβολιασμούς στον γενικό πληθυσμό. Από εκεί και πέρα έχουμε και ένα 10% που νόσησε τους τελευταίους τρεις μήνες», επισήμανε ο επιδημιολόγος Δρ. Μιχάλης Βωνιάτης.
Εντούτοις, οι επιδημιολόγοι κρούουν τον κώδωνα κινδύνου και προειδοποιούν ότι ο εφησυχασμός θα έχει αντίθετα αποτελέσματα από τα επιδιωκόμενα, ενώ σε δηλώσεις του ο Υπουργός Υγείας διέψευσε το γεγονός πως οι ευρωπαϊκές χώρες προχωρούν σε αποκλιμάκωση των μέτρων.
«Δυστυχώς σε άλλα κράτη μέλη στην Ευρωπαϊκή Ένωση τα κρούσματα είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα τις τελευταίες ημέρες. Ευτυχώς στη χώρα μας πήραμε έγκαιρα μέτρα και αξιολογούμε καθημερινά τις συνθήκες», υπογράμμισε ο Υπουργός Υγείας, Μιχάλης Χατζηπαντέλα.
Με ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο επικεφαλής της Συμβουλευτικής Επιστημονικής Επιτροπής έκρουσε εκ νέου τον κώδωνα κινδύνου και ζήτησε προσοχή στα μηνύματα που στέλνονται για τέλος της πανδημίας.
Συγκεκριμένα, ο Κωνσταντίνος Τσιούτης, έγραψε πως «είναι μια προσπάθεια να προσαρμοστούμε στην νέα καθημερινότητα της πανδημίας, αυτό δεν μπορεί να γίνει, αν δεν δούμε το θέμα ώριμα, συλλογικά, αντιμετωπίζοντας την αλήθεια που μας δείχνουν τα δεδομένα και βάζοντας πάνω από όλα την ασφάλεια όλων».
Στο μεταξύ το Υπουργείο Υγείας αποφάσισε παράταση στη διάθεση του πρώτου πακέτου με τα πέντε self test, και ανακοίνωσε ότι το δεύτερο θα διατίθεται από τα φαρμακεία στις 25 Ιανουαρίου.