Όπως συμβαίνει την τελευταία περίοδο, χθες το βράδυ, πολλοί Τ/κ έσπευσαν στο διαδίκτυο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να εκφράσουν τον έντονο προβληματισμό τους σχετικά με τη συνεχιζόμενη ενεργειακή κρίση στα κατεχόμενα. Αρκετοί Τ/κ σχολίασαν με ειρωνικό τρόπο τις «προεκλογικές» υποσχέσεις των τ/κ κομμάτων, με το σκεπτικό ότι «μοιράζουν» υποσχέσεις τη στιγμή, που οι Τ/κ δεν έχουν πρόσβαση σε βασικές υπηρεσίες. «Βαδίζουμε στο μέλλον στο σκοτάδι», είναι ένα από τα χαρακτηριστικά μηνύματα-συνθήματα των Τ/κ χρηστών του διαδικτύου, που εκφράζουν την απόγνωσή τους παραφράζοντας τα «προεκλογικά» μηνύματα των κομμάτων της τ/κ Δεξιάς.
Οι πολύωρες διακοπές παροχής ηλεκτρικού ρεύματος απασχολούν την τ/κ επικαιρότητα μόλις λίγα εικοσιτετράωρα πριν τις πρόωρες «βουλευτικές εκλογές» και τη στιγμή που σύμφωνα με τον τ/κ Τύπο, τρεις μηχανές που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας έχουν τεθεί εκτός λειτουργίας εξαιτίας της υπερφόρτωσης του απαρχαιωμένου δικτύου. Την ίδια ώρα, η τουρκική εταιρεία «Aksa» έχει περιορίσει την παραγωγή ηλεκτρική ενέργειας εξαιτίας των οφειλών της «αρχής».
Μπλακάουτ δίχως τέλος
Η «Κίμπρις» χθες φιλοξένησε την οπτική γωνία του διευθυντή της «Kıb-Tek», Γκιουρτζάν Έρντογαν για τα συνεχιζόμενα μπλακάουτ στα κατεχόμενα. Σύμφωνα με τον κ. Έρντογαν, εξαιτίας των ανεπαρκών καλωδίων τροφοδοσίας και τον κίνδυνο της υπερφόρτωσης του προβληματικού δικτύου, η «αρχή» δεν έχει άλλη επιλογή παρά τις κυλιόμενες διακοπές ρεύματος. Υπενθυμίζοντας ότι η τελευταία επένδυση στο δίκτυο ηλεκτροδότησης έγινε το 2017 με μια μονάδα των 20 MW για την κάλυψη της ενεργειακής ζήτησης του Κιόνελι, ο κ. Ερντογάν υπογραμμίζει ότι το δίκτυο είναι ανεπαρκές για να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση στα κατεχόμενα.
Σύμφωνα με την τ/κ εφημερίδα, ο πρόεδρος της τ/κ συντεχνίας «EL- SEN», Κουμπιλάϊ Όζκιρατς για το ίδιο ζήτημα προειδοποιεί ότι οι διακοπές ρεύματος θα συνεχιστούν όσο συνεχίζεται το κρύο και η αυξημένη κατανάλωση ρεύματος.
Υπογραμμίζοντας ότι η τ/κ ηγεσία δεν έχει υλοποιήσει μέχρι σήμερα την υπόσχεση της μεταφοράς ρεύματος από την Τουρκία στα κατεχόμενα και καθυστερεί τις αναγκαίες επενδύσεις στο σύστημα ηλεκτροδότησης, ο Τ/κ συνδικαλιστής προσθέτει ότι οι περιοχές με το υψηλότερο ενεργειακό φορτίο όπως λ.χ. η ξενοδοχειακή ζώνη της Κερύνειας θα εξακολουθήσουν να αντιμετωπίζουν προβλήματα ηλεκτροδότησης στο εγγύς μέλλον. Επίσης, αναφέρει ότι τα κατεχόμενα την παρούσα στιγμή χρειάζονται νέα σύμβαση με την ΑΗΚ για να συνεχιστεί η παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από τις ελεύθερες περιοχές στα κατεχόμενα.