Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Αυτό δήλωσε  ο υπουργός Ενέργειας Τανέρ Γιλντίζ, διευκρινίζοντας -σύμφωνα με το Reuters- ότι ο τερματικός σταθμός θα έχει μια ετήσια παραγωγή 5-6 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων φυσικού αερίου.

Επιθυμούμε μέσω του τερματικού σταθμού που θα κατασκευαστεί, η Ελλάδα κι η Βουλγαρία να μπορούν επίσης να καταναλώσουν αέριο, πέραν της ποσότητας που θα καλύψει την συνεχώς ογκούμενη τουρκική ζήτηση του προϊόντος, ανέφερε ο Τανέρ Γιλντίζ, σύμφωνα με το Reuters.

Πηγές του τουρκικού Υπουργείου Ενέργειας υποστηρίζουν ότι η καθημερινή ζήτηση για φυσικό αέριο έχει πλέον φθάσει στην Τουρκία στα 125 εκατομμύρια κυβικά μέτρα, ενώ στη διάρκεια του χειμώνα μπορεί να αγγίξει και τα 220 εκατομμύρια κυβικά μέτρα.

Το Κατάρ, με το οποίο η Τουρκία θα συνεργαστεί, είναι ο πρώτος παγκοσμίως εξαγωγέας υγροποιημένου φυσικού αερίου, το οποίο έως τώρα διοχετεύεται σε ασιατικές μόνον αγορές.

Ο Γιλντίζ, ο οποίος αναμένεται να μεταβεί τις επόμενες ημέρες στην Ντόχα, αλλά και στην Τρίπολη της Λιβύης, είπε επίσης ότι η Τουρκία σκοπεύει να διαπραγματευτεί και συμβόλαια φυσικού αερίου με το Κατάρ.

 
Ο Υπουργός Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού Νεοκλής Συλικιώτης, ερωτηθείς σήμερα για το θέμα, σημείωσε: «Δεν υπάρχει κάτι το οποίο εμείς μπορούμε να σχολιάσουμε σε σχέση με το τι σχεδιάζει η Τουρκία. Αυτό που εμείς θέλουμε να επαναλάβουμε είναι ότι εμείς ασκώντας τα κυριαρχικά μας δικαιώματα θα υλοποιήσουμε όλους σχεδιασμούς που έχουμε σχεδιάσει».
 
Επίσης, είπε πως με το Κατάρ η Τουρκία έχει πάρα πολύ στενές σχέσεις, σημειώνοντας ότι πρόσφατα επισκέφθηκαν το Κατάρ λεγόμενοι αξιωματούχοι του ψευδοκράτους.
 
«Έχει παραδοσιακά καλές σχέσεις με την Τουρκία», είπε, «και εμείς ως ένα κράτος μέλος τα τελευταία χρόνια έχουμε κτίσει συνεργασία με πολλές χώρες, και τις χώρες του περσικού κόλπου και τις χώρες της περιοχής μας».
 
Επιπλέον, ανέφερε ότι «το Κατάρ είναι ένας από τους μεγάλους τροφοδότες υγροποιημένου φυσικού αερίου της ΕΕ», προσθέτοντας πως «ήδη είναι γνωστό πως το Κατάρ διαθέτει μεγάλα αποθέματα, άρα θα συνεχιστούν οι  σχέσεις με τις χώρες της περιοχής και αξιοποιείται το ότι είμαστε κράτος μέλος της ΕΕ και κράτος που αποδείχθηκε τα τελευταία χρόνια ότι μπορούμε να λειτουργήσουμε ως γέφυρα επικοινωνίας της ΕΕ με την Μέση Ανατολή και τον Περσικό Κόλπο.