Ο Ιολογός – Ανοσολόγος του Ινστιτούτου Γενετικής της Κύπρου, Γιαν Ρίχτερ, παρενέβη στην εκπομπή του ΑΝΤ1 «Μέρα Μεσημέρι» και μίλησε για τις διαδικασίες που ακολουθούνται, όσον αφορά τον εντοπισμό της μετάλλαξης Όμικρον στα θετικά περιστατικά που εντοπίζονται στην Κύπρο, ενώ δεν παρέλειψε να αναφέρει και την προσωπική του εκτίμηση για την πορεία της πανδημίας.
«Η μετάλλαξη για να ταυτοποιηθεί χρειάζεται τη μέθοδο της αλληλουχίας του γενετικού υλικού του ιού. Μια διαδικασία που απαιτεί αρκετό χρόνο και κόπο», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Εξάλλου, για αυτούς ακριβώς τους λόγους δεν είναι δυνατό η συγκεκριμένη διαδικασία να εφαρμόζεται σε όλα τα θετικά δείγματα που εντοπίζονται.
«Είναι δύσκολο να γίνει σε όλα τα θετικά γιατί είναι μια χρονοβόρα και ακριβή ανάλυση», σημείωσε ο Δρ Ρίχτερ, ειδικά εν μέσω νέας έξαρσης όπου καθημερινά αριθμούμε εκατοντάδες νέα περιστατικά.
Έπειτα, ξεκαθάρισε πως δεν προκύπτει ζήτημα μη αναγνώρισης της νέας μετάλλαξης από τα PCR test και τα rapid test, ενώ σημείωσε ότι στην Κύπρο αυτή τη στιγμή οι περισσότερες μολύνσεις οφείλονται στην μετάλλαξη Δέλτα και όχι στον Όμικρον.
Ξεκαθάρισε ωστόσο, ότι δεν αποκλείεται να υπάρξει και συνδυασμός των δυο αυτών μεταλλάξεων.
«Δεν αποκλείεται ένα άτομο να προσβληθεί με την μετάλλαξη Δέλτα και όμικρον ταυτόχρονα. Υπάρχει μια πιθανότητα να γίνει αυτός ο συνδυασμός στο γενετικό επίπεδο. Κατά πόσο αυτός ο συνδυασμός είναι πιο επικίνδυνος η μεταδοτικός; Δεν μπορούμε να ξέρουμε και αυτό ισχύει από την αρχή της πανδημίας με τις μεταλλάξεις», σημείωσε.
Ενώ πρόσθεσε ότι, «μπορεί κάποιος να νοσήσει με Όμικρον και Δέλτα… Πολύ σπάνιο φαινόμενο αλλά μπορεί. Για το ίδιο το άτομο δεν υπάρχει κάτι που πρέπει να μας ανησυχεί».
Αναφορικά με την πορεία της πανδημίας, ο Δρ Ρίχετερ ανέφερε ότι υπάρχουν πολλοί λόγοι που οδηγούν τους επιστήμονες να διατηρούν τις επιφυλάξεις τους, ωστόσο σημείωσε ότι κατά την προσωπική του άποψη ο ιός θα παραμείνει ανάμεσα μας, θα συνεχίσει να αλλάζει με την ελπίδα ότι στην πορεία, λόγω και της εμβολιαστικής κάλυψης και της φυσικής ανοσίας που απέκτησε ο κόσμος που νόσησε, δεν θα προκαλεί πλέον σοβαρά συμπτώματα.
Υποστήριξε ότι, στο μέλλον ο κορωνοϊός θα είναι ένας από τους πολλούς ιούς που ταλαιπωρεί τους πολίτες κατά τη διάρκεια του χειμώνα, με την πλειοψηφία του κόσμου να παρουσιάζει ήπια συμπτωματολογία.