Ο Υπεύθυνος της μονάδας COVID του Γενικού Νοσοκομείου Πάφου και Πνευμονολόγος, Άδωνις Ελευθερίου, μίλησε στο κρατικό ραδιόφωνο για την κατάσταση που επικρατεί στην Κύπρο όσον αφορά την πανδημία.
Όπως ανέφερε, υπάρχει σαφής αυξητική τάση τις τελευταίες εβδομάδες, τόσο στα ημερήσια κρούσματα που ανακοινώνει το Υπουργείο Υγείας, όσο και στον αριθμό των νοσηλευόμενων ασθενών. Γεγονός το οποίο προκαλεί ιδιαίτερη ανησυχία σε γιατρούς και επιστήμονες, εφόσον η κορύφωση της νέας έξαρσης αναμένεται να σημειωθεί μέσα στους επόμενους μήνες.
Όσον αφορά το κατά πόσο τα δημόσια νοσηλευτήρια είναι πιο έτοιμα να αντιμετωπίσουν την νέα έξαρση σε σχέση με προηγούμενα κύματα, ο Δρ Ελευθερίου εξήγησε ότι πλέον η κατάσταση είναι αρκετά βελτιωμένη και ότι υπάρχει επιχειρησιακό πλάνο, με βάση το οποίο λειτουργούν και αναπτύσσουν κλίνες, ανάλογα με τις ανάγκες που υπάρχουν τη δεδομένη στιγμή.
«Αυτό που μας προβληματίζει είναι ότι για να αναπτυχθούν οι απαραίτητες κλίνες, θα πρέπει να κλείσουν άλλες κλίνες για άλλες ειδικότητες, πράγμα που επηρεάζει αρνητικά άλλους ασθενείς που πάσχουν από άλλα νοσήματα, τα οποία τον χειμώνα είναι ιδιαίτερα αυξημένα. Εφόσον τα δημόσια νοσηλευτήρια έχουν επιφορτιστεί εξολοκλήρου με τη διαχείριση της πανδημίας, αυτό δυσκολεύει τη λειτουργία άλλων ειδικοτήτων εκτός του κορωνοϊού», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Σχολιάζοντας τους κινδύνους που ελλοχεύουν για όσους δεν λάβουν το εμβόλιο κατά του ιού, ο Δρ Ελευθερίου ανέφερε ότι η εικόνα που επικρατεί στα δημόσια νοσηλευτήρια μιλά από μόνη της.
«Στα νοσοκομεία έχουμε 159 ασθενείς, το 81% είναι ανεμβολίαστοι, στις Μονάδες Εντατικής Φροντίδας και στις Μονάδες Εντατικής Θεραπείας έχουμε 59 ασθενείς, πέραν του 90% είναι ανεμβολίαστοι. Αυτό και μόνο δείχνει ότι συνεχίζουμε να έχουμε πρόβλημα σε ένα κομμάτι πληθυσμού», σημείωσε.
«Η χειρότερη εμπειρία της ζωής μου»
Ο Πνευμονολόγος αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, και στη δική του προσωπική εμπειρία όσον αφορά τον κορωνοϊό. Ο Δρ Ελευθερίου προσβλήθηκε με τον ιό τον Μάρτιο του 2020, όταν ακόμα η πανδημία αποτελούσε κάτι πολύ νέο για όλο τον κόσμο.
«Είχα περάσει τη νόσο αρκετά βαριά, νοσηλεύτικα στη ΜΕΦ του ΓΝ Λεμεσού και μετά μεταφέρθηκα στο Νοσοκομείο της Αμμοχώστου, ήταν ίσως η χειρότερη εμπειρία που είχα στη ζωή μου», εξήγησε.
Μίλησε για τα έντονα συμπτώματα, αλλά και για τους δύσκολους μήνες που ακολούθησαν. Υπογράμμισε ότι δεν πρέπει να εφησυχάζουμε γιατί ο κορωνοϊός ενδέχεται να σε οδηγήσει στο κρεβάτι του νοσοκομείου.
«Υπάρχει μια μερίδα που αρνείται πεισματικά να δει την αλήθεια, όχι μόνο στη χώρα μας. Θα πρέπει να το εξηγήσουν κοινωνιολόγοι, ψυχολόγοι το γιατί. Υπάρχουν άνθρωποι που απλώς προτιμούν να πιστεύουν κάποια αντιεπιστημονικά δεδομένα που διαδίδονται μέσω των δικτύων, παρά να πιστεύουν αυτό που λέει σύσσωμη η επιστημονική κοινότητα», υποστήριξε.
Τέλος, κάλεσε εκ νέου τους πολίτες να εμβολιαστούν, αφού όπως σημείωσε είναι ο μόνος τρόπος να αντιμετωπίσουμε την πανδημία.