Τα αμερικανικά Κέντρα Πρόληψης και Ελέγχου Νοσημάτων (CDC) ανέλυσαν τα στοιχεία από περισσότερους από 1,2 εκατομμύρια τοκετούς μεταξύ Μαρτίου 2020 και Σεπτεμβρίου 2021, από μια βάση δεδομένων νοσοκομείων.
Ο αμερικανικός οργανισμός δημόσιας υγείας θεωρεί θνησιγένεια τον εμβρυϊκό θάνατο που συμβαίνει μετά την 20η εβδομάδα κυοφορίας.
Στις γενικότερες περιπτώσεις, οι θνησιγένειες ήταν σπάνιες (0,65% των τοκετών, ή περίπου 8.150).
Όμως ο κίνδυνος θνησιγένειας ήταν 1,90 φορές υψηλότερος στις γυναίκες με Covid-19.
Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια του χρονικού διαστήματος της μελέτης, το 1,26% των γεννήσεων ήταν ένα θνησιγενές νεογνό από έγκυες που είχαν προσβληθεί από την Covid-19, έναντι 0,64% για τις υπόλοιπες.
Η μετάλλαξη Δέλτα του νέου κορωνοϊού αύξησε επίσης αυτόν τον κίνδυνο, σημείωσαν τα CDC, που ανέλυσαν τις χρονικές περιόδους πριν και μετά αφότου η παραλλαγή γίνει κυρίαρχη στις ΗΠΑ, τον Ιούλιο του 2021.
Σε σύγκριση με τις μη μολυσμένες γυναίκες, ο κίνδυνος αυξήθηκε κατά 1,47 για τις μητέρες που είχαν διαγνωσθεί θετικές στην Covid-19 κατά την περίοδο πριν από την εμφάνιση της Δέλτα και κατά 4,04 όταν η παραλλαγή αυτή κυριάρχησε.
«Χρειάζονται περισσότερες μελέτες για να εξεταστεί ο ρόλος των επιπλοκών κατά την εγκυμοσύνη από την Covid-19 στον κίνδυνο θνησιγένειας», τόνισαν τα CDC.
Ορισμένες μελέτες στο παρελθόν είχαν υποδείξει ως αιτίες φλεγμονή και μειωμένη ροή αίματος στον πλακούντα.
Η μελέτη των CDC είναι η πιο σημαντική που έχει διεξαχθεί μέχρι σήμερα και αποδεικνύει τη συσχέτιση μεταξύ θνησιγένειας και Covid-19, τόνισαν.
Οι συντάκτες της μελέτης τόνισαν ότι δεν μπορούσε να προσδιοριστεί αν οι γυναίκες με Covid-19 ήταν άρρωστες τη στιγμή της νοσηλείας τους ή αν είχαν μολυνθεί στο παρελθόν. Το καθεστώς εμβολιασμού των γυναικών δεν ήταν επίσης διαθέσιμο.
Οι υγειονομικές αρχές των ΗΠΑ συνιστούν ανεπιφύλακτα να εμβολιάζονται οι εγκυμονούσες κατά της Covid-19, πριν ή κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης τους.
Πηγή:cnn.gr