Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Τα διδάγματα που αφήνει στις ανθρώπινες κοινωνίες η πανδημία του κορωνοϊού αποτέλεσε το επίκεντρο της παρουσίας του Καθηγητή Επιδημιολογίας στο Stanford University των ΗΠΑ, Τζον Ιωαννίδη στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ1.

Το μεγαλύτερο δίδαγμα κατά τον ίδιον είναι το ότι «έχουμε ακόμη πολλά να μάθουμε», μιας και όπως χαρακτηριστικά σημείωσε, «ο ιός αυτός θα υπάρχει».

Σύμφωνα με τον δρ. Ιωαννίδη η Κύπρος συγκαταλέγεται στις χώρες με θετικό πρόσημο στην μέχρι στιγμής διαχείριση της πανδημίας, ενώ τα «όπλα» που έχει στην διάθεση της επιστημονική κοινότητα είναι τέτοια που δεν θα πρέπει να επιτρέψουν στους πολίτες να χάνουν την αισιοδοξία τους. «Ελπίζω ότι θα τα καταφέρουμε να το ξεπεράσουμε» σχολίασε ενδεικτικά.

Κατά τον ίδιο το μεγαλύτερο διακύβευμα την συγκεκριμένη περίοδο αποτελεί η εμβολιαστική θωράκιση των ηλικιωμένων και ευπαθών ομάδων, χαρακτηρίζοντας μάλιστα ως «τραγικό λάθος αυτές οι ομάδες να μην έχουν εμβολιαστεί». 

Σημείωσε επιπρόσθετα πως το εμβόλιο δεν αποτελεί την μοναδική επιλογή για αναχαίτιση της νέας έξαρσης, καθώς διατηρεί καλή αποτελεσματικότητα στο να προστατεύει από θανάτους, ωστόσο παρουσιάζει ένα χρονικό περιθώριο που φθίνει η προστασία του στο κεφάλαιο της μετάδοσης.

Εκτίμησε παράλληλα πως έρχονται σύντομα νέες θεραπείες που φαίνεται να έχουν ικανή αποτελεσματικότητα να μειώσουν τις νοσηλείες προς αποσυμφόρηση του Συστήματος Υγείας.

«Μια χώρα που έχει καλύψει εμβολιαστικά τους ευπαθείς και ηλικιωμένους, όπως η Κύπρος, δεν πρέπει να ανησυχεί τόσο πολύ» συνέχισε ο δρ. Ιωαννίδης, σημειώνοντας παράλληλα πως σε ορισμένες χώρες (Αυστρία, πιθανόν Γερμανία) «ολισθαίνουν προς την οπισθοδρόμηση του lockdown», κάτι που κατά τον ίδιο δεν είναι δυνατό να επιβάλλεται επί μακρόν στους πολίτες.

Ενισχυτική δόση

Σε σχέση με την ενισχυτική δόση του εμβολίου, ο δρ. Ιωαννίδης εκτίμησε ότι είναι χρήσιμη σε άτομα τα οποία είναι ανοσοκατασταλμένα και τις ευπαθείς ομάδες, «ωστόσο δεν είναι κάτι που θα το συνιστούσα αναγκαστικό για όλους» ανέφερε χαρακτηριστικά.

«Χωρίς να προσπαθήσουμε να πιέσουμε γιατί αυτό οδηγεί σε αντίθετα αποτελέσματα. Οι άνθρωποι αρχίζουν να ‘έχουν αντίθετες τάσεις, και αυτό κάνει βλάβη στην όλη διαχείριση της πανδημίας» σχολίασε χαρακτηριστικά.