Η Αννίτα Δημητρίου μετέφερε στον Ούγγρο ομόλογό τις προσδοκίες της Κύπρου για την απρόσκοπτη συνέχιση της στήριξης της Ουγγαρίας στο Κυπριακό.
«Τόνισα και εξήγησα τις περαιτέρω προκλητικές ενέργειες της Τουρκίας ειδικότερα στην κυπριακή ΑΟΖ και ειδικότερα στην περίκλειστη περιοχή της Αμμοχώστου, και χαίρομαι που ο Πρόεδρος εξέφρασε για ακόμη μια φορά τη σταθερή στήριξη της Ουγγαρίας στο Κυπριακό Πρόβλημα σε συνάρτηση με το συμφωνημένο πλαίσιο και τα ψηφίσματα του ΟΗΕ», ανέφερε η Αννίτα Δημητρίου.
Οι δύο Πρόεδροι ανέδειξαν, επίσης, την κοινή βούληση για περαιτέρω εμβάθυνση των φιλικών σχέσεων και της συνεργασίας μεταξύ των Κοινοβουλίων Κύπρου και Ουγγαρίας, τόσο σε διμερές επίπεδο όσο και στο πλαίσιο της συμμετοχής στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Σύμφωνα με την κα Δημητρίου «φέτος η Κύπρος και η Ουγγαρία συμπληρώνουν 60 χρόνια διπλωματικών σχέσεων και επ’ ευκαιρίας επισφραγίζεται η κοινή μας βούληση για περαιτέρω εμβάθυνση και ενίσχυση των σχέσεων των χωρών μας».
Από την πλευρά του ο Laszlo Kover δήλωσε ότι « η Ουγγαρία και η Κύπρος είναι σύμμαχοι στην ΕΕ, μπορούμε να πούμε ότι ολοκληρώσαμε τη φιλία μας και έπειτα γίναμε και σύμμαχοι».
Την εκτίμηση της κοινοβουλευτικής Επιτροπής Εξωτερικών για τη στάση αρχών της Ουγγαρίας στο Κυπριακό μετέφερε στον Πρόεδρο της Ουγγρικής Εθνοσυνέλευσης ο αναπληρωτής πρόεδρος της Επιτροπής Μάριος Μαυρίδης, κατά τη διάρκεια επίσκεψης του κυρίου Kover στο Συνεδριακό Κέντρο.
Στο επίκεντρο της συνάντησης τέθηκε επίσης το μεταναστευτικό, με τις δύο πλευρές να συμφωνούν ότι δεν συμμερίζονται απαραίτητα την ίδια άποψη για λύση του προβλήματος.
Αναγνωρίστηκε, ωστόσο, ο ρόλος της Τουρκίας στη διόγκωση του προβλήματος μέσω των μεταναστευτικών ροών από τα κατεχόμενα.
Ο Πρόεδρος της Εθνοσυνέλευσης της Ουγγαρίας και η Πρόεδρος της Βουλής επισκέφθηκαν και την εντός των τειχών Λευκωσία, και μαζί με την Δημοτική Σύμβουλο Ελένη Λουκαΐδου, περπάτησαν στο τέρμα της οδού Λήδρας και στο φυλάκιο δίπλα στην Πράσινη Γραμμή.
Την παλιά Λευκωσία επισκέφθηκε ο Πρόεδρος Εθνοσυνέλευση Ουγγαρίας