Φάτουα εξέδωσαν οι ανώτεροι κληρικοί των Ισλαμιστών στο Κιργιστάν, προτρέποντας τους πιστούς μουσουλμάνους εντός της χώρας να μην γιορτάσουν την Πρωτοχρονιά.
Δικαιολογώντας την οδηγία αυτή ως έθιμο που πρώτον δεν συνάδει με τις επιταγές του Ισλάμ και δεύτερον ότι είναι πολύ δαπανηρό.
Η οδηγία ωστόσο δεν έγινε αποδεκτή με ιδιαίτερη χαρά από τους κατοίκους της χώρας, στην πλειοψηφία τους Μουσουλμάνοι, αφού οι εορτασμοί της Πρωτοχρονιάς, θεωρούνταν από την εποχή της Σοβιετικής Ένωσης, ως η πιο μεγαλειώδης ολόκληρου του χρόνου.
Προς το παρόν οι Ισλαμιστές κληρικοί περιορίστηκαν σε οδηγία και όχι σε απαγόρευση. Ως εκ τούτου, σύμφωνα με εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών, η Πρωτοχρονιά παραμένει στις δημόσιες αργίες του Κιργιστάν.