Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Με ποσό που ξεπερνά τα 115 εκατομμύρια ευρώ, το Υπουργείο Υγείας αντιμετώπισε το κόστος για την πανδημία μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου. 

Παρουσιάζοντας τον προϋπολογισμό του Υπουργείου για το 2022, ενώπιον της Επιτροπής Οικονομικών της Βουλής, ο Υπουργός Μιχάλης Χατζηπαντέλα τόνισε ότι το κόστος που επωμίστηκε και συνεχίζει να επωμίζεται το κράτος για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων και τον περιορισμό της πανδημίας είναι τεράστιο. 

Ο προϋπολογισμός για το 2022 που κυμαίνεται στο 1 δισεκατομμύριο 58 εκατομμύρια ευρώ, αποτελεί σχεδόν το 15% του συνολικού Κρατικού Προϋπολογισμού. 

Όπως ανέφερε ο κύριος Χατζηπαντέλα, οι μεγαλύτερες αυξήσεις το 2022 έναντι του 2021, αφορούν στην χορηγία του Οργανισμού Κρατικών Υπηρεσιών Υγείας, την αγορά φαρμάκων και εμβολίων και στο Σχέδιο Ανάκαμψης. 

Συγκεκριμένα:

Χορηγία ΟΚΥπΥ: (148 εκ.- 2021: 120 εκ.) 

Αγορά Φαρμάκων και Εμβολίων (2022: 59 εκ. 2021: 55 εκ.) και στα έργα 

Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (2,24 εκ.). 

Η βουλευτής του ΔΗΣΥ, Σάββια Ορφανίδου δήλωσε ότι «αντιμετωπίστηκε με επιτυχία η μεγαλύτερη υγειονομική κρίση των τελευταίων εκατό χρόνων και σήμερα έχουμε μια από τις πιο θετικές, επιδημιολογικές εικόνες με τους λιγότερους θανάτους, το χαμηλότερο ποσοστό μετάδοσης, τα λιγότερα lockdown και ένα από τα μεγαλύτερα ποσοστά εμβολιαστικής κάλυψης στην Ευρωπαϊκή Ένωση». 

Η βουλευτής του ΑΚΕΛ, Μαρίνα Νικολάου δήλωσε ότι «τα δημόσια νοσηλευτήρια ασφυκτιούν, υπάρχει έλλειψη προσωπικού, κλινικές κλείνουν, ενώ υποδομές μένουν στα χαρτιά. Μπροστά σε αυτή την τραγική κατάσταση ο αρμόδιος Υπουργός και ο ΟΚΥπΥ παίζουν αντισφαίριση με τις ευθύνες». 

Η πρόεδρος της Επιτροπής Οικονομικών, Χριστιάνα Ερωτοκρίτου σημείωσε ότι «η έκθεση κινδύνων για το σύνολο της οικονομίας εξακολουθεί να καταγράφει ως πρώτη απειλή για εκτροχιασμό των δημοσίων οικονομικών, την κατακόρυφη αύξηση των δαπανών του ΓεΣΥ». 

Από την πλευρά του ο πρόεδρος της ΕΔΕΚ, Μαρίνος Σιζόπουλος ανέφερε ότι «ο ΟΚΥπΥ δεν έχει προχωρήσει ακόμα σε σημαντικές μεταρρυθμίσεις όσον αφορά στην αυτονόμηση των δημοσίων νοσηλευτηρίων, ώστε να μπορέσει να καλύψει τις ανάγκες του». 

 «Επιβάλλεται, μεταξύ άλλων, αυστηρός έλεγχος των καταχρήσεων, ειδικά μέσω της αναδιάρθρωσης του Συστήματος Λειτουργίας και Αμοιβής των προσωπικών γιατρών», σημείωσε ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος της ΔΗΠΑ, Αλέκος Τρυφωνίδης. 

Στις δαπάνες περιλαμβάνεται το μισθολογικό κόστος του αποσπασμένου προσωπικού στον ΟΚΥπΥ, που θα ανέλθει στα 265 εκ. ευρώ. 

Ενώ στο Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, προνοείται η υλοποίηση επτά έργων και 12 δράεων, συνολικού κόστους 67,6 εκ., ευρώ. 

Σημειώνεται, τέλος, ότι στην Επιτροπή Οικονομικών παρέστη και ο Επίτροπος Εποπτείας του Γενικού Σχεδίου Υγείας, Χριστόδουλος Καϊσής, ο οποίος έκανε λόγο για υποστελέχωση του γραφείου του. 

Με έξι λειτουργούς, είπε, είναι αδύνατο να εξεταστούν άμεσα, οι 254 καταγγελίες που έχουν υποβληθεί.

*Φωτογραφίες από τις εργασίες της Επιτροπής: Mattpress