Στο επίκεντρο των συνομιλιών τους βρέθηκαν οι εξελίξεις στο Κυπριακό και τα Βαρώσια, και το Ναγκόρνο Καραμπάχ.
Οι δύο χώρες είναι θύματα της ίδιας αδιαλλαξίας από την Τουρκία, είπε η Πρόεδρος της Βουλής, για να συμπληρώσει ότι δεν είναι καθόλου τυχαίο που Κύπρος και Αρμενία μοιράζονται μακροχρόνιους δεσμούς, με πλήρη ταύτιση σε θέματα αρχών και διεθνούς δικαίου.
Σύμφωνα με την Αννίτα Δημητρίου, «κατανοούμε πολύ καλά εδώ στην Κύπρο τι σημαίνει πληγέντες πολέμου, τι σημαίνει τραυματίες, τι σημαίνει πόνος και όλο αυτό ευχόμαστε να σταματήσει το συντομότερο δυνατό και μέσω της ειρηνικής διευθέτησης να υπάρξει σταθερότητα, ασφάλεια και ευημερία των χωρών μας».
«Σε σχέση με το Κυπριακό και τις παράνομες ενέργειες της Τουρκίας εντός Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης της Κυπριακής Δημοκρατίας, θέλω να εκφράσω την απόλυτη στήριξη της Αρμενίας προς την ειρηνική διευθέτηση του θέματος βάσει της διζωνικής, δικοινοτικής ομοσπονδίας με μια κυριαρχία και μία υπηκοότητα», δήλωσε από την πλευρά του ο Αλέν Σιμονιάν.
Αννίτα Δημητρίου και Αλέν Σιμονιάν εξήγγειλαν την περαιτέρω σύσφιγξη των σχέσεων των δύο χωρών, αρχής γενομένης από τη διακοινοβουλευτική συνεργασία, τόσο σε διμερές επίπεδο, όσο και στο πλαίσιο της τριμερούς Κύπρου, Ελλάδας, Αρμενίας.
Προσπάθεια που, όπως είπε η Πρόεδρος της Βουλής, θα αρχίσει με το πέρας της επίσκεψης του Αρμένιου ομολόγου της.
Η Βουλή ήταν η πρώτη στάση του Προέδρου της Εθνικής Συνέλευσης της Αρμενίας, καθώς ακολούθησαν συναντήσεις με τους Υπουργούς Εξωτερικών, Νίκο Χριστοδουλίδη, και ʼμυνας, Χαράλαμπο Πετρίδη.
Ο Αλέν Σιμονιάν συναντήθηκε και με το Δήμαρχο της μοιρασμένης Λευκωσίας, και στη συνέχεια ξεναγήθηκε κατά μήκος της πράσινης γραμμής από τον Κωνσταντίνο Γιωρκάτζη και την Αννίτα Δημητρίου.