Ωστόσο, πολλά ερωτηματικά προκαλεί ιδιαίτερα η επιχειρηματολογία του υπουργείου, το οποίο με επιστολή προς τη Βουλή, σημειώνει πως
«Η παροχή ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης με την εφαρμογή του ΓΕΣΥ βελτίωσε την ποιότητα ζωής των πολιτών. Οι όποιες εξαιρέσεις δεν ευνοούνται καθώς θα ήταν ενάντια στην καθολικότητα και τη φιλοσοφία του Σχεδίου Υγείας. Σε περίπτωση ικανοποίησης του αιτήματος τότε δημιουργείται προηγούμενο για το ενδεχόμενο υποβολής παρόμοιων αιτημάτων από ομάδες πολιτών ή εργαζομένων», ανέφερε το Υπουργείο Οικονομικών.
«Πρέπει να συνειδητοποιήσουν κάποιοι, ότι εμείς δώσαμε το αίμα μας, σακατέψαμε το σώμα μας, τις ζωές μας, τα όνειρα και πρέπει να δώσουν αρωγή τώρα που είμαστε στα τελευταία έτη της ζωής μας και επιβαρύνονται οι καταστάσεις των ασθενών αναπήρων», σημείωσε ο Πρόεδρος Αναπήρων, Γιώργος Γρουτίδης.
«Το κράτος εμπαίζει τους ανθρώπους οι οποίοι θυσίασαν την αρτιμέλεια τους, σωματική και ψυχική, για την πατρίδα», ανέφερε ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Αιχμαλώτων Πολέμου, Βάσος Χρίστου.
Η άρνηση του υπουργείου, να ικανοποιήσει το αίτημα ως αντιστάθμισμα προς τις εισφορές τους στο ΓΕΣΥ, προκάλεσε επίσης την έκπληξη και οργή των βουλευτών όλων των κομμάτων της Επιτροπής Προσφύγων
«Η επιτροπή έδωσε περιθώριο 15 ημερών για να υπάρξει συνεννόηση μεταξύ του Υπουργείου Εργασίας και του Υπουργείου Οικονομικών και να επιστρέψουν στην επιτροπή μας με συγκεκριμένες προτάσεις και απαντήσεις», ανέφερε ο Πρόεδρος της Επιτροπής Προσφύγων της Βουλής, Νίκος Κέττηρος.
«Οι βετεράνοι πολέμου στην Κύπρο, πρέπει να τυγχάνουν της ίδιας στήριξης, όπως οι βετεράνοι στην Ευρώπη», είπε ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ, Νίκος Γεωργίου.
Οι βουλευτές Χρίστος Σενέκης του ΔΗΚΟ, Κωστής Ευσταθίου της ΕΔΕΚ και Σωτήρης Ιωάννου του ΕΛΑΜ, δήλωσαν πως η Κύπρος είναι η μοναδική χώρα στην Ευρώπη που δεν σέβεται τους βετεράνους πολέμου και ότι θα ασκήσουν πιέσεις για να αλλάξει η απόφαση του Υπουργείου Οικονομικών.