Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Τρέχουν οι διαδικασίες για την εγκατάσταση των καμερών τροχαίας στους δρόμους της Κύπρου. Μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου αναμένεται να μπει σε λειτουργεία το σύστημα φωτοεπισήμανσης με τις οκτώ κάμερες τροχαίας.

Εντός της επόμενης εβδομάδας θα αρχίσει και ο έλεγχος του συστήματος για να εξετάσουν ότι εργάζεται σύμφωνα με τη σύμβαση.

Σε παρέμβαση του στην εκπομπή του ΑΝΤ1, «Μέρα Μεσημέρι», ο Διευθυντής της Ηλεκτρομηχανολογικής Υπηρεσίας, Μάρκος Μάρκου, ανέφερε πως οι εργασίες για την εγκατάσταση των καμερών τροχαίας προχωρούν σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα και αναμένεται πως μέχρι τα τέλη του Οκτωβρίου θα μπει σε λειτουργία το σύστημα φωτοεπισήμανσης με τις τέσσερις σταθερές και τις τέσσερις κινητές κάμερες.

«Οι κινητές κάμερες θα εγκαθίστανται σε διάφορα σημεία σύμφωνα με σχετικό πρόγραμμα, το οποίο θα καταρτίζει η Αστυνομία και θα παραδίδει στον ανάδοχο. Τα αυτοκίνητα βρίσκονται στην Κύπρο και έχουν εγκατασταθεί πάνω σε αυτά οι κάμερες», σημείωσε ο κ. Μάρκου.

Όπως εξήγησε, η πιλοτική φάση με τις οκτώ κάμερες τροχαίας θα διαρκέσει τρεις μήνες, κατά τη διάρκεια των οποίων θα βελτιωθεί το σύστημα και θα αντιμετωπιστούν τα προβλήματα που μπορεί να προκύψουν.

Όσον αφορά τη δεύτερη φάση, ο κ. Μάρκου, είπε ότι θα εγκατασταθούν 16 σταθερές και 20 κινητές κάμερες τροχαίας, ενώ το σύστημα αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2023.

«Μέχρι το 2023 θα εγκατασταθούν 90 σταθερές και 20 κινητές κάμερες. Όλες οι διαδικασίες θα γίνονται κανονικά από την πιλοτική φάση αλλά το σύστημα θα ολοκληρωθεί όλο το σύστημα εντός του 2023», τόνισε Διευθυντής της Ηλεκτρομηχανολογικής Υπηρεσίας.

Τον πρώτο μήνα δεν θα επιβάλλονται προστίματα

Εκεί που θα τοποθετούνται οι κάμερες θα υπάρχουν προειδοποιητικές πινακίδες όπως προνοείται από τη σχετική νομοθεσία. «Στόχος δεν είναι τα προστίματα αλλά να ελαττώσουν οι οδηγοί ταχύτητα και να αποφευχθούν οι οδικές συγκρούσεις. Οι κάμερες τροχαίας εγκαθίστανται εκεί που υπάρχουν σύμφωνα με τα στοιχεία της Αστυνομίας αυξημένος αριθμός συγκρούσεων», υπογράμμισε χαρακτηριστικά.

Μάλιστα, εξήγησε ότι εκεί που υπάρχουν προειδοποιητικές πινακίδες για έλεγχο με κάμερες τροχαίας δεν θα τοποθετηθούν νέες.

Ερωτηθείς για το πως θα παίρνουμε το πρόστιμο σε περίπτωση τροχαίων παραβάσεων, εξήγησε πως τον πρώτο μήνα θα φθάνουν στο σπίτι μέσω ταχυδρομείο προειδοποιήσεις ότι ο οδηγός σημείωσε παραβιάσεις. Αυτό σύμφωνα με τον Διευθυντής της Μηχανολογικής Υπηρεσίας γίνεται για να ενημερωθούν οι πολίτες για την ύπαρξη και τη λειτουργία του συστήματος.

Την περίοδο αυτή υπάρχουν τροποποιήσεις πάνω στη νομοθεσία για τις κάμερες τροχαίας για τις οποίες θα ενημερωθούν οι πολίτες.

Καταλήγοντας, ο κ. Μάρκου επανέλαβε τη θέση πως ο στόχος του συστήματος δεν είναι τα πρόστιμα ούτε οι εισπράξεις, αλλά η μείωση των οδικών συγκρούσεων και των θανατηφόρων ατυχημάτων.