Ανησυχία για την πορεία της δικαιοσύνης στην Κύπρο εκφράζει ο Γενικός Εισαγγελέας, Γιώργος Σαββίδης σε άρθρο στο περιοδικό Forbes. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά δεν μπορούμε να έχουμε ένα κράτος δικαίου όπως αρμόζει σε ευρωπαϊκό κράτος χωρίς ένα ταχύ και αποτελεσματικό σύστημα απονομής δικαιοσύνης.
«Ο πολίτης δύσκολα πλέον προσφεύγει στα Δικαστήρια, διότι αντιλαμβάνεται πως η καθυστέρηση είναι τέτοια που μέχρι να τελεσιδικήσει η υπόθεση και να δικαιωθεί, ίσως να έχει πλέον γίνει άνευ αντικειμένου το αντικείμενο της υπόθεσής του. Ενδεικτικό της καθυστέρησης είναι ότι εν έτει 2021,γίνονται προσπάθειες για να ολοκληρωθούν υποθέσεις του 2013 από τα Επαρχιακά Δικαστήρια», επισήμανε στο άρθρο του στο Forbes.
Αυξάνοντας ουσιαστική την πίεση στη Βουλή, ο Γενικός Εισαγγελέας τονίζει πως είναι ουσιώδες η μεταρρύθμιση της Δικαιοσύνης να προχωρήσει. Όχι μόνο γιατί αποτελεί προαπαιτούμενο για την εκταμίευση πόρων από την Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά κυρίως γιατί ως κράτος το οφείλουμε στους πολίτες και τις επόμενες γενεές.
«Ένθερμα πιστεύω ότι η σημερινή μορφή των νομοσχεδίων, με τη δημιουργία δύο τριτοβάθμιων Ανωτάτων Δικαστηρίων, εξυπηρετεί ουσιαστικά στοιχεία και προσφέρει πλεονεκτήματα. Κάτα δευτερον θα ενισχύσει τη διαφάνεια και τα απαιτούμενα "checks and balance", αφού ο πειθαρχικός έλεγχος των κατώτερων Δικαστών θα κρίνεται πρωτόδικα από το Ανώτατο Δικαστικό Συμβούλιο και δευτεροβάθμια από το Ανώτατο Συνταγματικό Δικαστήριο», σημείωσε ο Γιώργος Σαββίδης στο άρθρο.
Ο Γενικός Εισαγγελέας υπογραμμίζει ότι το Ανώτατο Δικαστήριο, το Υπουργείο Δικαιοσύνης, ο Παγκύπριος Δικηγορικός Σύλλογος, άμεσα εμπλεκόμενοι φορείς στην υλοποίηση της Μεταρρύθμισης, έχουν ολοκληρώσει την εξονυχιστική εξέταση των σχετικών νομοσχεδίων.