Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Από την περασμένη εβδομάδα, όταν ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Φαρμάκων άναψε πράσινο φως για χορήγηση της τρίτης δόσης και στα άτομα 18 ετών και άνω, η συζήτηση και στην Κύπρο, για επέκταση του μέτρου και στον γενικό πληθυσμό βρίσκεται στο τραπέζι. 

Το θέμα τέθηκε ενώπιον των μελών της Συμβουλευτικής Επιστημονικής Επιτροπής το βράδυ της Παρασκευής μέσω τηλεδιάσκεψης, ωστόσο, φαίνεται πως δεν λήφθηκε οποιαδήποτε απόφαση στο παρόν στάδιο. 

«Υπάρχει περιθώριο για να παρθεί η απόφαση όσον αφορά ένα κατώτερο όριο προσφοράς του τρίτου εμβολίου, κατ' επέκταση σαν Συμβουλευτική Επιτροπή αυτό θα το συζητήσουμε περεταίρω αυτή την εβδομάδα», δήλωσε στον ΑΝΤ1 ο Καθηγητής Μοριακής Ιολογίας του Πανεπιστημίου Λευκωσίας, Δρ Πέτρος Καραγιάννης. 

Όπως πληροφορείται ο ΑΝΤ1, κάποιοι εκ των μελών της Συμβουλευτικής Ομάδας, λένε ναι, στην μείωση του ηλικιακού ορίου για τη χορήγηση της τρίτης δόσης ενώ κάποιοι λένε όχι στη χορήγηση της στον γενικό πληθυσμό, δηλαδή στα άτομα άνω των 18 ετών. 

«Η τρίτη δόση θα είναι αναγκαία ανεξαρτήτως ηλικίας, διότι οι πρόσφατες μελέτες καταδεικνύουν ότι η πτώση των αντισωμάτων και σε υγιή άτομα συμβαίνει μετά τον έκτο μήνα του δεύτερου εμβολιασμού. Κατ’ επέκταση και αυτοί που είναι νεότεροι θα χρειαστούν ενισχυτική δόση, διότι ακριβώς δεν γνωρίζουμε πως θα συμπεριφερθεί ο ιός», σημείωσε ο Δρ Καραγιάννης.

Υπενθυμίζεται, πως σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμός Φαρμάκων, η ενισχυτική δόση του εμβολίου για τον κορωνοϊό συστήνεται σε άτομα με εξασθενημένο ανοσοποιητικό σύστημα τουλάχιστον 28 ημέρες μετά τη δεύτερη δόση με τα εμβόλια της Pfizer και της Moderna. 

Σε ό,τι αφορά στους άνω των 18 ετών, η χορήγηση της ενισχυτικής δόσης μπορεί να γίνει τουλάχιστον έξι μήνες μετά τη δεύτερη δόση. 

Σημειώνεται τέλος, πως η πλατφόρμα για εμβολιασμό των ατόμων άνω των 70 ετών με την ενισχυτική δόση παραμένει ανοιχτή.