Με δηλώσεις και ανακοινώσεις, η πολιτική ηγεσία συμμετείχε στους εορτασμούς για την 61η επέτειο από την ίδρυση της Κυπριακής Δημοκρατίας.
Με γραπτή δήλωση του ο Πρόεδρος του Δημοκρατικού Συναγερμού Αβέρωφ Νεοφύτου, τονίζει ότι σήμερα γιορτάζουμε, θυμόμαστε και τιμούμε όσους αγωνίστηκαν και θυσίασαν τη ζωή τους για την ελευθερία της πατρίδας μας και όσους υπερασπίστηκαν την εδαφική μας ακεραιότητα σ όλους τους μετέπειτα αγώνες.
«Αυτόν τον αγώνα από όλα τα μέτωπα συνεχίζουμε και εμείς σήμερα. Ταγμένοι από την ιστορία μας καταθέτουμε όλες μας τις δυνάμεις, με την ευχή σύντομα ο απώτερος και διακαής στόχος όλων μας, η απελευθέρωση και η επανένωση της πατρίδας μας, να γίνει σύντομα πραγματικότητα», τόνισε ο πρόεδρος του ΔΗΣΥ.
Στις δηλώσεις μετά το τέλος της στρατιωτικής παρέλασης για την 61η επέτειο της ανεξαρτησίας, ο βουλευτής του ΑΚΕΛ Άριστος Δαμιανού, τόνισε πως αυτή τη μέρα, το μυαλό και η καρδιά, στρέφονται σ’ εκείνους που αγωνίστηκαν, για την ελευθερία, την ανεξαρτησία, τη δημοκρατία και την αξιοπρέπεια αυτού του λαού.
«Σήμερα, καταγράφουμε εμπειρίες, κάνουμε την αυτοκριτική μας και βλέπουμε μπροστά, με σταθερή πορεία την διεκδίκηση λύσης με βάση το συμφωνημένο πλαίσιο δικοινοτικής, διζωνικής ομοσπονδίας, όπως έχουμε δεσμευτεί εδώ και δεκαετίες με την διεθνή κοινότητα», σημείωσε ο κ. Δαμιανού.
Το κυπριακό κράτος αποτελεί την ασπίδα για την προστασία και την επιβίωση του λαού τόνισαν από πλευράς τους τα υπόλοιπα κόμματα της αντιπολίτευσης.
Η αναπληρωτής πρόεδρος του ΔΗΚΟ, Χριστιάνα Ερωτοκρίτου δήλωσε ότι «εάν στο μέλλον πορευτούμε με ξεκάθαρο στόχο την διαφύλαξη της βάσης λύσης του Κυπριακού στο συμφωνημένο πλαίσιο των ΗΕ, εάν δεν αποδεχθούμε την διάλυση στην ουσία αυτής της βάσης, τότε το μέλλον του κυπριακού λαού θα είναι καλύτερο».
Ο πρόεδρος της ΕΔΕΚ Μαρίνος Σιζόπουλος δήλωσε πως «θα καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε να ενισχύσουμε τις ένοπλες δυνάμεις, για να μπορούν έτσι αμυντικά να αντεπεξέλθουν μέσα σε δύσκολες συνθήκες οι οποίες προκαλούνται από τις ασύμμετρες απειλές της κατοχικής δύναμης και του κατοχικού καθεστώτος».
Ο πρόεδρος της ΔΗΠΑ, Μάριος Κάρογιαν σημείωσε ότι «τα μηνύματα είναι ξεκάθαρα, η Κυπριακή Δημοκρατία υπάρχει, θα πρέπει να ενισχυθεί, θα πρέπει να διευρυνθεί».
Από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΕΛΑΜ, Χρίστος Χρίστου δήλωσε ότι «η πολιτική ηγεσία οφείλει, ιδιαίτερα αυτή την περίοδο με τις προκλήσεις της Άγκυρας απέναντι στην Κυπριακή Δημοκρατία, να την διαφυλάξουμε ως κόρη οφθαλμού».
Οι Οικολόγοι αναφέρουν ότι «έχουμε χρέος να επιμένουμε προς πάσα κατεύθυνση ότι η λύση του Κυπριακού προβλήματος, θα πρέπει να εγγυάται τη συνέχιση της Κυπριακής Δημοκρατίας».
Ανακοινώσεις και διακηρύξεις, με αφορμή τη σημερινή επέτειο της Ανεξαρτησίας, εξέδωσε το σύνολο των πολιτικών κομμάτων.