Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Θετικά εξακολουθούν να είναι τα νέα από το μέτωπο της πανδημίας με τα ημερήσια κρούσματα που ανακοινώνονται από το Υπουργείο Υγείας να είναι σταθερά σε μειωμένα επίπεδα, όπως επίσης και ο αριθμός των νοσηλευόμενων ασθενών. Την ίδια ώρα ελεγχόμενη είναι η κατάσταση και στα σχολεία, με τα θετικά περιστατικά που εντοπίζονται σε αυτά να κυμαίνονται επίσης σε χαμηλά επίπεδα. 

Για την κατάσταση που επικρατεί στη χώρα μας όσον αφορά την πανδημία αλλά και τις προβλέψεις που βλέπουν το φως της δημοσιότητας το τελευταίο διάστημα σχετικά με το πότε αναμένεται το «τέλος» της, μίλησε σε παρέμβαση του στην εκπομπή του ΑΝΤ1 «Μέρα Μεσημέρι» ο Πνευμονολόγος, Χάρης Αρμεύτης. 

Όπως εξήγησε, είναι πολύ νωρίς για τέτοιου είδους εκτιμήσεις, νοουμένου ότι υπάρχουν πολλοί αστάθμητοι παράγοντες γύρω από το κεφάλαιο πανδημία, όπως για παράδειγμα τα ποσοστά εμβολιασμού των υπόλοιπων χωρών.

«Δεν μπορεί κανένας να προβλέψει, ούτε να νιώθει ασφαλής γιατί εύκολα τα πράγματα μπορούν να αλλάξουν», ανέφερε χαρακτηριστικά. 

Όσον αφορά το θέμα του εμβολιασμού των παιδιών κατά του κορωνοϊού, ο Δρ Αρμεύτης σημείωσε ότι πρόκειται για ένα εμβόλιο όπως όλα τα άλλα που χορηγήθηκαν στην παιδική ηλικία, ενώ υπογράμμισε πως με αυτόν τον τρόπο πρέπει να το αντιμετωπίζει και ο κόσμος. 

«Όταν επιστημονικοί οργανισμοί που στηρίζονται στην έρευνα, η οποία γίνεται με πολύ αυστηρά κριτήρια, δίνουν το πράσινο φως τότε υπάρχει ασφάλεια και αποτελεσματικότητα», είπε.

Στόχος η αποφυγή πισωγυρίσματος

Αν και η επιδημιολογική εικόνα της Κύπρου το τελευταίο διάστημα χαρίζει χαμόγελα αισιοδοξίας, ο Δρ Αρμεύτης (όπως και πολλοί άλλοι ειδικοί και επιστήμονες) συνιστά την προσοχή των πολιτών, ενώ τονίζει πως δεν χωράει εφησυχασμός. 

Υποστήριξε πως είναι μια περίοδος για σκέψη και διόρθωση ενδεχόμενων λαθών του παρελθόντος, έτσι ώστε να επιστρέψουμε στην κανονικότητα που όλοι επιθυμούμε, χωρίς πισωγυρίσματα.  

Έπειτα, εξέφρασε την άποψη ότι ο κυριότερος λόγος που η χώρα μας παρουσιάζει αυτήν την καλή εικόνα οφείλεται στο ποσοστό εμβολιασμού, ενώ δεν παρέλειψε να στρέψει την προσοχή στην 3η δόση και στους ηλικιωμένους που ολοκλήρωσαν την εμβολιαστική τους κάλυψη εδώ και έξι με επτά μήνες και αυτή τη στιγμή έχουν μειωμένη ανοσία. 

Σύμφωνα με τα λεγόμενα του, πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη σημασία σε αυτό το ζήτημα, αφού η 3η δόση του εμβολίου θα πρέπει να χορηγηθεί σε αυτόν τον πληθυσμό σε μικρό χρονικό διάστημα, έτσι ώστε να μην χρειαστεί να νοσηλεύσουμε αυτά τα άτομα. 

«Είναι καιρός να οργανωθούμε όλοι μας καλύτερα, να συνεργαστούμε. Είναι κοινός ο στόχος και δεν πρέπει να είναι άλλος από το να χάσουμε όσο γίνεται λιγότερες απώλειες σε ανθρώπους και νοσηλευόμενους ασθενείς», υπογράμμισε ο Δρ Αρμεύτης.

Στη συνέχεια, επισήμανε ότι εάν οι πολίτες εξακολουθούν να τηρούν πιστά τα μέτρα και ιδιαίτερα στις κλειστές δομές, όπως πανεπιστήμια και σχολεία, τότε θα μπορέσουμε να πορευθούμε με μια σταθερότητα και να επιστρέψουμε σταδιακά στην κανονικότητα όπως την ξέραμε. 

«Πάμε να ξεχάσουμε πως είναι η κανονικότητα μας, έχουν γίνει μια νέα συνήθεια οι μάσκες, οι αποστάσεις και όλα αυτά πρέπει να τα εφαρμόσουμε για να λύσουμε το πρόβλημα και να επανέλθουμε στην κανονικότητα που μας έχει λείψει πραγματικά», σημείωσε. 

Σε αυτό το σημείο επανέλαβε ότι ο κόσμος πρέπει να αντιληφθεί τη σημαντικότητα του εμβολιασμού πριν χαθούν και άλλες ανθρώπινες ζωές.

Τέλος, ανέφερε ότι πολλοί είναι οι πολίτες που καλούν τους γιατρούς μετανιωμένοι που δεν τους άκουσαν και δεν θωράκισαν τους εαυτούς τους, αφού νοσήσουν με τον ιό, ενώ άλλοι τους ευχαριστούν που τους ώθησαν να λάβουν το εμβόλιο κατά του κορωνοϊού γιατί αν δεν εμβολιάζονταν δεν θα κατάφερναν να νικήσουν τη μάχη, όπως τους αναφέρουν.

Περισσότερα στο βίντεο που ακολουθεί: