Το αίσθημα της ενότητας δύο κοινοτήτων αναβιώνει μέσα από τον υπαίθριο κινηματόγραφο που άνοιξε τις πύλες του στις αρχές του Σεπτέμβρη εντός της νεκρής ζώνης στη Δερύνεια. Ελληνοκύπριοι και Τουρκοκύπριοι από όποια μεριά και να βρίσκονται μπορούν να παρακολουθήσουν τις ταινίες που προβάλλονται. Στόχος να αποτελέσει στοιχείο ένωσης μεταξύ των δύο κοινοτήτων και να διατηρήθει η επαφή και η επικοινωνία.
Όπως ανέφερε στο ant1.com.cy, ο Δήμαρχος της Δερύνειας, Άντρος Καραγιάννης παρευρέθηκε πολύς κόσμος στην πρώτη προβολή ταινίας στα εγκαίνια του υπαίθριου κινηματογράφου στη νεκρή ζώνη, τα οποία πραγματοποιήθηκαν τις 10 Σεπτεμβρίου.
Ελληνοκύπριοι και Τουρκοκύπριοι παρευρέθηκαν μαζί για να παρακολουθήσουν την ταινία της καλλιτέχνιδας Rosa Barba που εξαίρει την ομορφιά της Κύπρου.
Ταυτόχρονα, στα εγκαίνια του Κινηματογράφου παρευρέθηκαν η Ιταλογερμανίδα καλλιτέχνιδα Rosa Barba, η εκπρόσωπος της στην Κύπρο, ο Ππρέσβης της Ιταλίας στην Κύπρο, εκπρόσωποι των Ηνωμένων Εθνών, ο Δήμαρχος και μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου Δερύνειας, αρκετοί Τουρκοκύπριοι και κόσμος απ’ όλη την Κύπρο, προστίθεται.
«Η ταινία που προβλήθηκε στα εγκαίνια ήταν της καλλιτέχνιδας Rosa Barba και αφορούσε την ιστορία, τον πολιτισμό και την αρχαιολογία της Κύπρου, ενώ υπήρχαν και υποβρύχιες λήψεις από τον ποταμό Μαζωτό», δήλωσε ο Δήμαρχος της Δερύνειας.
Tο έργο για τον Υπαίθριο Κινηματογράφο έδωσε το πρώτο διεθνές βραβείο του Ιταλικού Συμβουλίου το 2018 στην καλλιτέχνιδα Rosa Barba, η οποία, μετά από πρόσκληση του Point Centre for Contemporary Art στη Λευκωσία, εισηγήθηκε τη δημιουργία του έργου στη Νεκρή Ζώνη Δερύνειας.
Η σκέψη της καλλιτέχνιδας ήταν να δημιουργήσει ένα έργο που να ενώνει τις δύο κοινότητες
«Η σκέψη της καλλιτέχνιδας ήταν να δημιουργήσει ένα έργο που να ενώνει τις δύο κοινότητες και για αυτό τον λόγο μπορεί κανείς να δει και από τις δύο πλευρές την οθόνη. Ενώνει όπως ένωνε η Μεσόγειος την Ανατολή και τη Δύση και εδώ το έργο ενώνει την βόρεια κατεχόμενη με τη βόρεια ελεύθερη περιοχή της Κύπρου» σημείωσε ο κ. Καραγιάννης.
Είναι το πρώτο πολιτιστικό έργο που γίνεται στη νεκρή ζώνη. Δημιουργήσαμε το δικοινοτικό κέντρο γκαράζ δίπλα από το οδόφραγμα της λεωφόρου Αμμοχώστου στη Δερύνεια.
Προσπαθούμε να προωθήσουμε τη γεωργία και τον πρωτογενή τομέα για αυτό και υπάρχουν σκέψεις για δημιουργία κοντά ή εντός της νεκρής ζώνης πάρκου για την προστασία περιβάλλοντος και την προώθηση της μελισσοκομίας
«Ένας Δήμος όπως η Δερύνεια που έχει χάσει το 75% της γης του, ζει μόνο το 25% και το 1/10 ανήκει στις βρετανικές βάσεις. Άρα δεν έχουμε χώρο να επεκτείνουμε τις δραστηριότητες μας και για αυτό προωθούμε τέτοια έργα διότι ασφυκτιούμε», τόνισε ο Άντρος Καραγιάννης.
O Υπαίθριος Κινηματογράφος θα παραμείνει στον Δήμο Δερύνειας για περαιτέρω αξιοποίηση του, αφού το αμφιθεατρικό του σχήμα προσφέρει την ευκαιρία στο κοινό να παρακολουθήσει ταινίες και από τις δύο πλευρές της διαπερατής οθόνης συμβολίζοντας την αλληλεγγύη, την εμπιστοσύνη, την αλληλοκατανόηση και την ειρηνική συνύπαρξη μεταξύ των δύο Κοινοτήτων.
«Θα έρχεται ο κόσμος, να παρακολουθεί συνέδρια, εκδηλώσεις και ταινίες και να διατηρείται η επαφή μεταξύ των δύο κοινοτήτων», υπογράμμισε καταλήγοντας ο Δήμαρχος Δερύνειας.