Ο Διευθυντής της FAO, Ρέιν Πάουλσεν δήλωσε πως «υπάρχουν 14 εκατομμύρια Αφγανοί που εντάσσονται στην κατηγορία της επισιτιστικής κρίσης ή της κατάστασης έκτακτης ανάγκης. Από αυτούς, 4 εκατομμύρια βρίσκονται σε αυτό που στη Διεθνή Οργάνωση Τροφίμων, λέμε κατάσταση συναγερμού. Που σημαίνει ακραία κενά στην κατανάλωση τροφής, πολύ υψηλά επίπεδα οξέος υποσιτισμού και υπερβολική θνησιμότητα.»
Ούτε ένα σακουλάκι αλεύρι, ούτε μαγειρικό λάδι, ούτε ψωμί. Τα πάντα έχουν εξαντληθεί στο Αφγανιστάν. Μέχρι το τέλος του μήνα, ίσως να εξαντληθούν όλα τα τρόφιμα από την χώρα, οδηγώντας στο έλεος του λιμού εκατομμύρια Αφγανούς.
Σύμφωνα δε με μελέτη του διεθνούς οργανισμού, εντός του 2022, το 97% των πολιτών, θα βρεθεί κάτω από το όριο της φτώχειας.
Όπως δήλωσε κάτοικος της Καμπούλ, «είναι μια μίζερη κατάσταση. Ζούμε στην μιζέρια, δεν έχουμε τίποτα, οι τιμές αυξάνονται καθημερινά, δεν έχουμε χρήματα, δεν έχουμε δουλειά.»
Έξω από τις τράπεζες σχηματίζονται ουρές. Το εβδομαδιαίο όριο ανάληψης έχει οριστεί στα 200 δολάρια, για να προστατευτούν τα αποθεματικά.
Η τραγική κατάσταση στην χώρα και οι δυσοίωνες προβλέψεις για το αύριο, αναμένεται να ωθήσουν χιλιάδες Αφγανούς στην μετανάστευση τους επόμενους μήνες.
Το χαρτί του προσφυγικού, με έμμεσες απειλές για νέο 2015, παίζει για ακόμη μια φορά ο Ταγίπ Ερντογάν, που συνομιλώντας με τον Γερμανό Πρόεδρο Φρανκ Βάλτερ Στέινμαιερ, προειδοποίησε ότι η Τουρκία δεν θα κρατήσει πρόσφυγες στα εδάφη της, εάν δεν λάβει ανταλλάγματα. Μεταξύ αυτών, η επικαιροποίηση της τελωνειακής ένωσης με την Ε.Ε και η απελευθέρωση των θεωρήσεων για τους Τούρκους πολίτες.