Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Παρά την μείωση που παρατηρείται στα ημερήσια κρούσματα τα τελευταία 24ωρα στην Κύπρο η κατάσταση παραμένει σοβαρή και αυτό διαπιστώνεται και από τους θανάτους που καταγράφονται εξαιτίας της covid. 

Σε παρέμβαση του στην εκπομπή του ΑΝΤ1 «Μέρα Μεσημέρι» ο Επικεφαλής της Συμβουλευτικής Επιστημονικής Επιτροπής, Κωνσταντίνος Τσιούτης επισήμανε ότι η κατάσταση με την πανδημία παραμένει κρίσιμη και ότι «πρέπει να καταλάβουμε ότι δεν έχουμε τελειώσει με τον κορωοϊνοιό».

Ο δρ Τσιούτης αναφέρθηκε επίσης, στην επιτακτική ανάγκη να τηρούνται τα μέτρα αυτοπροστασίας για τη μη διασπορά του ιού, καθώς επίσης στους εμβολιασμούς και την τρίτη δόση.   

Με αφορμή την επιστροφή των εργαζομένων στις δουλείες τους ο δρ Τσιούτης απεύθυνε μήνυμα προς τους υπεύθυνους των διαφόρων επιχειρήσεων να μην ξεχνάνε ότι δεν τελειώσαμε με την πανδημία.

Είναι απαραίτητο όπως τόνισε να συνεχίσουν να τηρούνται οι λειτουργίες ασφάλειας στους χώρους εργασίας, καθώς επίσης και «όπου είναι εφικτό να γίνεται εργασία από το σπίτι, και μείωση του συνωστισμού, μέχρι να δούμε τι μορφή θα έχει η πανδημία μέσα στο Φθινόπωρο».  

Τα απλά μέτρα όπως επισήμανε είναι τα πιο αποτελεσματικά για τη μείωση της διασποράς του ιού και πρέπει να τηρούνται από όλους, ειδικότερα τώρα με την μετάλλαξη όπου ο ιός μεταδίδεται ευκολότερα.  

«Ο εμβολιασμός μας έφερε σε πλεονεκτική θέση»

Ο κ. Τσιούτης υποστήριξε ότι ο εμβολιασμός μας έφερε σε πλεονεκτική θέση μειώνοντας της πιθανότητες μετάδοσης.

Την ίδια ώρα ξεκαθάρισε ότι οι εμβολιασμένοι κολλάνε και μεταδίδουν όμως με λιγότερες πιθανότητες σε σχέση με τα μη εμβολιασμένα άτομα. 

Επισήμανε, ότι «η μετάλλαξη δέλτα μας άλλαξε τα δεδομένα, το πολύ μεταδοτικό αυτός στέλεχος ξεπερνά  τις παρατηρήσεις και τις προσδοκίες που είχαμε πριν εμφανιστεί».

Συνέχισε λέγοντας ότι οι εμβολιασμένοι τεκμηριωμένα έχουν πολύ μικρότερες πιθανότητες αν κολλήσουν να καταλήξουν στο νοσοκομείο ή και να χάσουν τη ζωή τους.

«Το εμβόλιο δημιουργεί κάποιο βαθμό ανοσίας, μπορεί να μην δημιουργεί αποστειρωτική ανοσία, όμως είναι επαρκής για να αντιμετωπιστεί ο ιός πιο εύκολα και γρήγορα».

 

Τρίτη δόση εμβολίου 

Την τρίτη δόση του εμβολίου κατά τα λεγόμενα του κ. Τσιούτη δεν την χρειάζεται όλος ο γενικός πληθυσμός αλλά άτομα τα οποία είναι ανασοκατεσταλμένα.  

Όπως εξήγησε,  «υπάρχουν κάποιοι οργανισμοί που δεν ανταποκρίνονται καλά στο εμβόλιο είτε πέφτει γρήγορα η ανοσία τους, είτε δεν ανέβηκε ποτέ ιδιαίτερα, είτε είναι πιο αργή  η ανοσία τους όταν αντιδρά στον ιό».

Έπειτα από μελέτες και παρατηρήσεις αυτές οι ομάδες χρειάζονται μια επαναληπτική δόση για να ανέβει  το ποσοστό ανοσίας τους. 

Την ίδια ώρα ξεκαθάρισε ότο με βάση τα μέχρι στιγμής δεδομένα,  η επαναληπτική δόση δεν χρειάζεται να γίνει σε όλο το  γενικό πληθυσμό, «γιατί είμαστε αρκετά προστατευμένοι, με τις δύο δόσεις του εμβολίου και έναντι της Δέλτα.»  

Δεν φαίνεται να αίρονται τα υφιστάμενα μέτρα

Ερωτηθείς αν προβλέπεται να υπάρξει άρση των υφιστάμενων περιοριστικών μέτρων στην Κύπρο είπε ότι δεν προβλέπεται άρση, για τον λόγο ότι η εμβολιαστική κάλυψη στην Κύπρο βρίσκεται σχεδόν στο 80% των ενηλίκων και όχι όλου του πληθυσμού.