Θορυβημένη η κυβέρνηση, έχει συγκαλέσει Διυπουργική Σύσκεψη για τις 28 Σεπτεμβρίου, στην οποία θα συμμετάσχουν οι υπουργοί Οικονομικών, Εσωτερικών, Εργασίας και η Υφυπουργός Κοινωνικής Πρόνοιας. Με στόχο την λήψη άμεσων μέτρων ανάσχεσης της υπογεννητικότητας, και την παροχή οικονομικών κινήτρων.
Η αποκάλυψη έγινε στο πλαίσιο της συνεδρία της ad hoc Επιτροπής της βουλής για το δημογραφικό, με τα στοιχεία να προκαλούν πονοκέφαλο σε κυβέρνηση και βουλή.
Ο πρόεδρος της Ad Hoc Επιτροπής, Λίνος Παπαγιάννης σημείωσε ότι «είναι ιδιαίτερα ανησυχητικό το στοιχείο που καταδεικνύει ότι το 38% των γεννήσεων το 2019 προήλθαν από αλλοδαπές μητέρες, ενώ οι υπολογισμοί για το 2020 ανεβάζουν το ποσοστό αυτό στο 36%».
Βουλευτές ανέφεραν πως αναμένουν από τη Διυπουργική Σύσκεψη, ένα ξεκάθαρο και ολοκληρωμένο εθνικό πλάνο, δημογραφικής πολιτικής.
Ο βουλευτής του ΔΗΣΥ, Πρόδρομος Αλαμπρίτης δήλωσε ότι «υπό επεξεργασία βρίσκονται μέτρα όπως η αύξηση της άδειας μητρότητας για το 2ο παιδί στους 5 μήνες και για το 3ο παιδί στους 6 μήνες, ενώ μελετάται η παραχώρηση γονικής άδειας με απολαβές».
Ο βουλευτής του ΔΗΚΟ Ζαχαρίας Κουλίας δήλωσε ότι «η Κύπρος μαστίζεται από υπογεννητικότητα και αντιμετωπίζει το πρόβλημα της μετανάστευσης η οποία ξεπέρασε το 4% του πληθυσμού της, σε σύγκριση με 1% του μέσου όρου στην ΕΕ».
«Αυτό σημαίνει», κατέληξε «πως ο κίνδυνος για την ασφάλεια του κράτους και ιδιαίτερα για το μέλλον του Ελληνισμού είναι σημαντικότατος».