Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Ant1
Οι περισσότερες ανεπτυγμένες χώρες άρχισαν τους εμβολιασμούς με την τρίτη δόση και μάλιστα αρκετές από αυτές πριν από τη χορήγηση της διενεργούν τεστ αντισωμάτων. 

Το σενάριο ωστόσο αυτό για την Κύπρο φαντάζει απομακρυσμένο αφού, σύμφωνα με την εκπρόσωπο του Υπουργείου Υγείας, δεν έχει απασχολήσει μέχρι στιγμής τους αρμοδίους στο Υπουργείο. 

«Προς το παρόν αυτή η σκέψη δεν είναι στο τραπέζι», ανέφερε χαρακτηριστικά η Λειτουργός Τύπου του Υπουργείου Υγείας, Μαργαρίτα Κυριάκου.

Η εικόνα για το ποιοι πρέπει να λάβουν τη λεγόμενη αναμνηστική δόση είναι ξεκάθαρη βάση των καθημερινών στοιχείων, διαμηνύουν από πλευράς τους οι ειδικοί. 

«Η προστατευτική ανοσία στα άτομα δεν είναι μόνο τα εξουδετερωτικά αντισώματα είναι και κάποια άλλα κύτταρα που τα χαρακτηρίζουμε σαν κύτταρα μνήμης, τα οποία αν φθίνουν ή δεν φθίνουν παίζουν σημαντικό ρόλο στην προστατευτική ανοσία», σημείωσε η Σύμβουλος του Υπουργού Υγείας και Λέκτορας Παιδιατρικής, Δρ Ζωή Δωροθέα Πανά. 

Σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Φαρμάκων ο γνώμονας για την ενισχυτική δόση είναι η φθίνουσα προστατευτική ανοσία έναντι στη σοβαρή νόσηση. 

Πρώιμο θεωρεί το θέμα της διενέργειας των τεστ αντισωμάτων πριν από τη χορήγηση της τρίτης δόσης και ο Καθηγητής Παθολογίας και Εργαστηριακής Ιατρικής, Κυριάκος Φελέκκης σημειώνοντας πως πρέπει να διεξαχθούν μελέτες, οι οποίες έχουν τροχοδρομηθεί. 

«Χρειάζεται περεταίρω έρευνα για να καταλήξουμε στο κατάλληλο τεστ να κάνουμε σε άτομα ούτως ώστε να ξέρουμε εάν είναι προστατευμένα και έχουν ανοσία προς τον ιό. Θα προσπαθήσουμε να συσχετίσουμε την κυτταρική ανοσία με την χημική ανοσία και να δούμε τι γίνεται εκεί, ποια επίπεδα παρέχουν προστασία», δήλωσε. 

Βάση των μελετών, σύμφωνα με τον κ. Φελέκκη υπάρχει ένδειξη η ανοσολογική ανταπόκριση είναι πιο μειωμένη σε μεγαλύτερες ηλικίες εντούτοις υπάρχουν και άτομα τα οποία έχουν αυξημένο αριθμό αντισωμάτων. Σε αυτές τις περιπτώσεις κατά τη χορήγηση της ενισχυτικής δόσης δεν ελλοχεύει κανένας κίνδυνος.