Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts

Γυαλάδα πετρελαίου παρατηρείται στα θαλάσσια νερά ανοιχτά του Κάβο Γκρέκο, η οποία αποτελεί τη χαμηλότερη πυκνότητα ρύπανσης.

Μιλώντας στην εκπομπή του ΑΝΤ1, «Μέρα Μεσημέρι», η Επίτροπος Περιβάλλοντος, Κλέλια Βασιλείου, ανέφερε πως παρατηρείται η χαμηλότερη πυκνότητα ρύπανσης πετρελαίου, δηλαδή γυαλάδα, κάτι που το κάνει πιο εύκολο να αντιμετωπιστεί.

«Είμαστε έτοιμοι για το χειρότερο σενάριο καθώς τα μοντέλα που έχουν γίνει και έχουμε στη διάθεση μας είναι για αντιμετώπιση του αργού πετρελαίου, παρόλα αυτά φαίνεται ότι ρύπανση είναι πολύ μικρή», τόνισε η Επίτροπος Περιβάλλοντος.

Την ίδια ώρα, τόνισε πως η ρύπανση αυτή μπορεί να εξαφανιστεί και με τον ήλιο, ενώ εκεί που θα χρειαστεί υπάρχουν μηχανικά μέσα και θα χρησιμοποιηθούν.

«Από την πρώτη στιγμή που δόθηκε η πληροφορία για την κρίση που παρατηρήθηκε στα διεθνή ύδατα και την εξέλιξη που έδειχνε για τις κυπριακές ακτές ενεργοποιήθηκαν οι κατάλληλοι οι μηχανισμοί», εξήγησε η Κλέλια Βασιλείου.

Σύμφωνα με την Επίτροπο Περιβάλλοντος αξιολογούνται πληροφορίες από το Κέντρο Διαχείρισης και θα γίνουν οι ανακοινώσεις.

Παρόλα αυτά, επισήμανε πως αντιμετώπισαν προβλήματα στην πρόσβαση της πληροφόρησης στα κατεχόμενα, κάτι που έκανε δυσκολότερο το έργο.

«Ο μηχανισμός είναι στη θέση του και για αυτό το λόγο έχει συγκροτηθεί η EMCA όσον αφορά την ασφάλεια της θάλασσας καθώς σε αυτές τις περιπτώσεις οι χώρες πρέπει να αλληλοϋποστηρίζονται. Η θάλασσα είναι κοινή από την άποψη ότι οι κίνδυνοι αφορούν όλους και μας απαιτείται η καλή συνεργασία», υπογράμμισε η Επίτροπος Περιβάλλοντος.