Μοναδική εκκρεμότητα για το «πράσινο φως» χορήγησης πριν τις επίσημες συστάσεις του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Φαρμάκων (ΕΜΑ), η γνωμοδότηση του Γενικού Εισαγγελέα για το αν υπάρχουν νομικά κωλύματα, κάτι για το οποίο είχε προειδοποιήσει η Κομισιόν.
Διαβάστε Επίσης: Κομισιόν: Ενδεχόμενοι νομικοί κίνδυνοι για τρίτη δόση εμβολίου χωρίς έγκριση από ΕΜΑ
«Είναι σε επικοινωνία ο υπουργός Υγείας με τον Γενικό Εισαγγελέα» δήλωσε στο «Μέρα Μεσημέρι» η Λειτουργός Τύπου του Υπουργείου Υγείας, Μαργαρίτα Κυριάκου, η οποία αναφέρθηκε και στις αποφάσεις που ελήφθησαν κατά την χθεσινή σύσκεψη για το θέμα.
Με αυτές τις εισηγήσεις ανηφορίζει αύριο στο Προεδρικό ο Μιχάλης Χατζηπαντέλα, με την κα Κυριάκου να σκιαγραφεί το πλαίσιο των αποφάσεων.
«Πρέπει στοχευμένα να προχωρήσουμε με την χορήγηση της τρίτης δόσης, και όχι να ανοίξει η διαδικασία για όλο τον πληθυσμό. Σε πρώτη φάση φαίνεται ότι έχει αρχίσει να φθίνει η ανοσία σε άτομα που εμβολιάστηκαν στην πρώτη φάση του εμβολιαστικού προγράμματος» σημείωσε χαρακτηριστικά η κα Κυριάκου.
Ερωτηθείσα για το κατά πόσο εξετάζεται το ενδεχόμενο να πραγματοποιούνται από το Υπουργείο τεστ αντισωμάτων για να υπάρχει μια πιο ξεκάθαρη εικόνα, η κα Κυριάκου απάντησε: «Επί του παρόντος δεν υπάρχει αυτή η πρόταση αυτή στο τραπέζι».
Αν το Υπουργικό ανάψει αύριο Πέμπτη το «πράσινο φως», σε πρώτη φάση θα μπορούν να λάβουν την τρίτη δόση οι διαμένοντες σε οίκους ευγηρίας, τα άτομα άνω των 65 ετών καθώς και κάποιες ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού ανεξαρτήτως ηλικίας, όπως οι ανοσοκατασταλμένοι ασθενείς.
Σε πρώτο στάδιο θα χορηγούνται μόνο εμβόλια τεχνολογίας mRNA, δηλαδή αυτά της Pfizer και της Μoderna, ενώ τα άτομα που έλαβαν το εμβόλιο της ΑstraΖeneca θα εμβολιαστούν επίσης με τα δύο αυτά σκευάσματα.
Σύμφωνα με την κα Πανά, «αυτό που διαφαίνεται από τα δεδομένα που έχουμε είναι ότι για την ενισχυτική δόση λόγω και της επικράτησης της μετάλλαξης Δελτα φαίνεται ότι υπερτερούν τα mRNA εμβόλια όσο αφορά προστασία από σοβαρή νόσηση και νοσηλεία και γι’αυτό συστήνεται το ετερόλογο σχήματα χωρίς να θέτουμε σε κίνδυνο τους πολίτες».
Απαραίτητη προϋπόθεση για τη χορήγηση της τρίτης δόσης η πάροδος έξι μηνών από τη χορήγηση της δεύτερης δόσης.
Για το κομμάτι της Johnson&Johnson επειδή είναι το μονοδοσικό μας και χρονικά εγκρίθηκε πιο αργά άρα έχουμε λίγο χρόνο ακόμα για αυτά τα άτομα για να δούμε ποια θα ήταν η καλύτερη ενισχυτική δόση γι’αυτούς ας περιμένουμε λίγο για να μπορέσουμε να μιλήσουμε με περισσότερη συνέπεια και τεκμηρίωση», σημείωσε η κα Πανά.
Διευκρινίζεται ότι στο παρόν στάδιο η χορήγηση της τρίτης δόσης δεν θα αφορά στον γενικό πληθυσμό αλλά στις ομάδες που προτεραιοποίησαν οι αρμόδιοι.