Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Σε πεδίον δόξης λαμπρόν εξελίσσεται για την Τουρκία το Αφγανιστάν. 

Ο αναβαθμισμένος γεωπολιτικός ρόλος και τα οικονομικά οφέλη που ο Ταγίπ Ερντογάν επιδιώκει να αποκομίσει μέσα από κάθε περιφερειακή κρίση, είναι εφικτά μέσα από την εκμετάλλευση των γεγονότων στο Αφγανιστάν. 

Αυτό το γνωρίζει καλά η τουρκική κυβέρνηση που μεθοδικά χτίζει σχέσεις με το νέο καθεστώς, παρουσιάζοντας παράλληλα εαυτόν ως παράγοντα σταθερότητας και διαμεσολαβητή μεταξύ Ταλιμπάν και Δύσης. 

«Το πλάνο μας επί του παρόντος είναι η συνέχιση της διπλωματικής μας παρουσίας στο Αφγανιστάν.», ανέφερε ο Πρόεδρος της Τουρκίας, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.  

Οι Ηνωμένες Πολιτείες, το κύρος των οποίων έχει πληγεί από τα τεκταινόμενα, χαρακτήρισαν ήδη την Άγκυρα ανεκτίμητο εταίρο τους στην περιοχή, με την επικοινωνία αξιωματούχων των δύο κυβερνήσεων να είναι σχεδόν καθημερινή και με την Ουάσινγκτον εμμέσως να αναγνωρίζει στην Τουρκία ρόλο. 

Ταυτόχρονα η κυβέρνηση Ερντογάν, όπως αποκάλυψε από χθες ο ΑΝΤ1, έθεσε νέα λίστα ανταλλαγμάτων ενώπιον της Ευρωπαϊκής Ένωσης, προκειμένου να συνδράμει τις προσπάθειες της για εκκένωση του Αφγανιστάν, αλλά και για διαχείριση ενδεχόμενων μεταναστευτικών ροών, μεταξύ των οποίων και συμμετοχή της στον σχεδιασμό ασφάλειας και άμυνας της Ευρωπαϊκής Ένωσης και στην Pesco. 

Για τους Ταλιμπάν, η Τουρκία μαζί με το Πακιστάν και το Κατάρ, είναι οι δυνάμεις που μπορούν να συμβάλουν τόσο οικονομικά όσο και πολιτικά στην καθιέρωσή τους, με την Κίνα και τη Ρωσία να ακολουθούν, καθώς οι εξελίξεις ενισχύουν την θέση τους στο διεθνές πολιτικό στερέωμα έναντι των Ηνωμένων Πολιτειών, που βγαίνουν ζημιωμένες από την κρίση. 

Παράλληλα με τα όσα τεκταίνονται στο Αφγανιστάν, η Άγκυρα συνεχίζει να ρίχνει δίκτυα και προς το Ισραήλ, σε μια προσπάθεια για αποκατάσταση των διμερών σχέσεων, που άρχισε με πρωτοβουλία της κυβέρνησης Ερντογάν προ μηνών. 

«Ίσως και να συναντηθούμε με τον Πρόεδρο του Ισραήλ Ισαάκ Χερζόγκ στη Νέα Υόρκη, στο περιθώριο της Γενικής Συνέλευσης των Ηνωμένων Εθνών, εάν παραστεί.», είπε ο Ταγίπ Ερντογάν.  

Ο Τούρκος Πρόεδρος επιπρόσθετα, αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο επαφών και με την κυβέρνηση της Αρμενίας, ο επικεφαλής της οποίας, αιφνιδιαστικά προ ημερών εξέφρασε ετοιμότητα για εξομάλυνση των σχέσεών των δύο χωρών. 

«Υπάρχει ανάγκη για νέες και εποικοδομητικές προσεγγίσεις στην περιοχή μας. Θα μπορούσαμε να εργαστούμε για την σταδιακή εξομάλυνση των σχέσεών μας με την αρμενική κυβέρνηση.», ανέφερε ο Πρόεδρος της Τουρκίας.  

Πολύ σημαντική διεθνώς θεωρείται, εξάλλου, και η συνάντηση, η πρώτη μετά από τέσσερα χρόνια, του Προέδρου της Αιγύπτου Αμπντέλ Φατάχ Αλ Σίσι με τον εμίρη του Κατάρ, Ταμίμ Μπιν Χαμάντ αλ Θάνι, στο περιθώριο της Συνόδου Κορυφής της Βαγδάτης. Μια συνάντηση που, σύμφωνα με πολιτικούς αναλυτές ανοίγει νέο κεφάλαιο στις σχέσεις Καίρου και Ντόχα, αν και σύμφωνα με τα αιγυπτιακά μέσα ενημέρωσης η κυβέρνηση Σίσι παραμένει επιφυλακτική, λόγω των σχέσεων του Κατάρ με την Μουσουλμανική Αδελφότητα της Αιγύπτου.