«Δεν υπάρχει άλλη των επιλογών από το να συνεχίσουμε να καταβάλλουμε ειλικρινείς και εντατικές προσπάθειες επίλυσης του Κυπριακού, στοχεύοντας σε λύση λειτουργική και βιώσιμη. μια Λύση Διζωνικής Δικοινοτικής Ομοσπονδίας με πολιτική ισότητα, σύμφωνα με τις σχετικές αποφάσεις των Ηνωμένων Εθνών τις αρχές και αξίες της ΕΕ και το κοινοτικό κεκτημένο», ανέφερε ο Υπουργός Εξωτερικών, Νίκος Χριστοδουλίδης.
Το ετήσιο μνημόσυνο τελέστηκε στον ιερό ναό Αγίου Δημητρίου στον προσφυγικό συνοικισμό απέναντι από την κατεχόμενη Αχερίτου.
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελεύθερη Αχερίτου Σωτήρης Ελευθερίου και ο νεαρός Ανδρέας Κανάς, σημείωσαν ότι η μνήμη της πατρώας γης δεν πρόκειται να σβήσει.
«Μαζί με την ανάγκη της μνήμης του κατεχόμενου χωριού μας προβάλλει και το χρέος τιμής και μνημοσύνου των δικών μας ανθρώπων που έδωσαν τη ζωή τους μαχόμενοι ή βασανίστηκαν», είπε ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελεύθερη Αχερίτου, Σωτήρης Ελευθερίου.
«Να θυμηθούμε και να μνημονεύσουμε τις θυσίες των συμπατριωτών μας και συγχωριανών μας», ανέφερε πρόσφυγας από την Αχερίτου, Ανδρέας Κανάς.
Ακολούθησε τρισάγιο και κατάθεση στεφάνων στο μνημείο Πεσόντων και Αγνοουμένων της κοινότητας. Η Αχερίτου καταλήφθηκε από τους Τούρκους την 31η Αυγούστου, 15 μέρες μετά την συμφωνία κατάπαυσης του πυρός και αφού προηγήθηκε στις 29 Αυγούστου η κατάληψη της γειτονικής κοινότητας της Άχνας.
Την ίδια ώρα λίγα χιλιόμετρα μακρύτερα πραγματοποιήθηκε η ημέρα μνήμης Άχνας.
Οι πρόσφυγες κάτοικοι πορεύθηκαν από το Δασάκι Άχνας προς τα κράσπεδα της κατεχόμενης κωμόπολης, όπου δίπλα από το συρματόπλεγμα της κατοχής αναπέμφθηκε δέηση για επιστροφή στις πατρογονικές εστίες.