Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Στο κάδρο για τη χορήγηση της τρίτης δόσης εμβολίου κατά του κορωνοϊού βρίσκονται οι βαριά ανοσοκατασταλμένοι.

Σε παρέμβαση της στο Κεντρικό Δελτίο Ειδήσεων του ΑΝΤ1 η Σύμβουλος του Υπουργού Υγείας, Δρ. Ζωή Δωροθέα Πανά, ανέφερε πως εξετάζεται η χορήγηση επιπρόσθετων δόσεων εμβολίων σε χρόνιους ασθενείς που δεν επιτεύχθηκε η θωράκιση τους με τις δόσεις καθώς δεν κατάφεραν να χτίσουν ανοσία.

«Θα συζητηθεί το κομμάτι της επιπρόσθετης τρίτης δόσης βαριά ανοσοκατασταλμένων δηλαδή που έχουν δεχθεί μεταμοσχευμένα όργανα ή βρίσκονται υπό βαριά χημειοθεραπεία», εξήγησε η κα. Πανά.  

Η κα. Πανά ανέφερε πως είχαν μια εποικοδομητική συζήτηση με νομικούς εκπροσώπους του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Φαρμάκων παρουσίας και της Επιτρόπου Υγείας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Στέλλας Κυριακίδου για τη χορήγηση της τρίτης δόσης εμβολίου.

Όπως σημείωσε, στη συνάντηση τονίστηκε ότι ο βασικός γνώμονας για να δοθεί η σύσταση για την ενισχυτική δόση είναι διαπιστώσουν ότι υπάρχει εξασθένιση απέναντι στη σοβαρή νόσηση, τον θάνατο και τις μεταλλάξεις. Ωστόσο, διευκρίνισε πως μέχρι στιγμής δεν επηρεάζεται η αποτελεσματικότητα των εμβολίων από τις μεταλλάξεις.

Την ίδια ώρα, τόνισε πως υπάρχουν συζητήσεις και δεδομένα από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Φαρμάκων για τη χορήγηση τρίτης δόσης εμβολίου, ωστόσο θα πρέπει να είναι προσεκτικοί για τις ομάδες που θα προτεραιοποιήσουν.

Ταυτόχρονα, επισήμανε πως η τρίτη δόση θα πρέπει να χορηγηθεί στους υπερήλικες αλλά και στους ηλικιωμένους των κλειστών δομών, καθώς είναι τα άτομα τα οποία μπορεί να φθίνει γρηγορότερα η ανοσία τους.

Ερωτηθείσα ποιες είναι οι εκτιμήσεις της για τη φθινοπωρινή περίοδο ενόψει και της έναρξης της σχολικής χρονιάς, δήλωσε πως υπάρχει μια γενικότερη ανησυχία δεδομένου της επικράτησης της μετάλλαξης Δέλτα αλλά και της αυξημένης κινητικότητας που θα υπάρχει.

«Πρέπει και οφείλουμε όλοι μας να δείξουμε ότι θέλουμε να υποστηρίξουμε την ανοικτή κοινωνία και να προστατευθούμε με τον εμβολιασμό και τηρώντας τα μέτρα ατομικής προστασίας», υπογράμμισε χαρακτηριστικά.

Κληθείσα να σχολιάσει τη ψευδή είδηση που ανάρτησε χρήστη και έκανε λόγο για θάνατο 12χρονου μετά από εμβολιασμό, ανέφερε πως οφείλουμε ως ανθρωπότητα να βασισθούμε στην τεκμηρίωση καθώς είναι αυτή που καθοδήγησε την κοινωνία να εξελιχθεί και να έχει την ορθή προσέγγιση σε όλες τις υγειονομικές κρίσεις.

Καταλήγοντας, τόνισε πως «δεν βοηθάει να βγάζουμε προς τα έξω σε ένα κόσμο που είναι ήδη κουρασμένος και έχει τις ανησυχίες του πράγματα που δεν ευσταθούν.