Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Μακραίνει μέρα με την ημέρα η λίστα των θυμάτων της πανδημίας, με τον συνολικό αριθμό των θανάτων λόγω κορωνοϊού να φθάνει χθες τους 452. 

Εδώ και 19 συνεχείς ημέρες, το Υπουργείο Υγείας ανακοινώνει καθημερινά θανάτους ασθενών, ενώ ο Αύγουστος τείνει να εξελιχθεί σε άλλο ένα μαύρο μήνα για τη χώρα μας. Κατά τις πρώτες 11 μέρες του τρέχοντος μηνός έσβησαν λόγω κορωνοϊού 31 άτομα, ενώ γύρω στους 55 ασθενείς δίνουν μάχη για τη ζωή στην εντατική. 

«Με διασωληνωμένους  τώρα πλέον των 50 κάποιοι από αυτούς δεν θα τα καταφέρουν. Γι’ αυτό και καθημερινά βλέπουμε θανάτους. Και από την άλλη δεν είναι μόνο αυτοί που είναι διασωληνωμένοι, είναι και κάποιοι οι οποίοι είναι κάποιας μεγάλης ηλικίας και δεν έχουν εμβολιαστεί ακόμα, αν έχουμε και υποκείμενα νοσήματα μπορεί να καταλήξουν πριν καν διασωληνωθούν», δήλωσε στον ΑΝΤ1 ο Καθηγητής Μοριακής Ιολογίας Δρ Πέτρος Καραγιάννης. 

Την ίδια ώρα, σταθερός πλην όμως υψηλός, παραμένει ο ημερήσιος αριθμός των νέων κρουσμάτων. 

Τις πρώτες 11 μέρες του Αυγούστου εντοπίστηκαν συνολικά 5,539 θετικά περιστατικά με την Κύπρο να παραμένει βαμμένη με βαθύ κόκκινο στον ανανεωμένο επιδημιολογικό χάρτη που δημοσίευσε το Ευρωπαϊκό Κέντρο ελέγχου και πρόληψης νόσων. 

«Με τέτοιους αριθμούς επί καθημερινής βάσης δεν πρόκειται το ecdc να μας βάλει ούτε στην πορτοκαλιά ζώνη ακόμα», σημείωσε ο Καθηγητής. 

Ο κύριος Καραγιάννης έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου, σημειώνοντας ότι τα μέτρα και τα υγειονομικά πρωτόκολλα δεν τηρούνται με σχολαστικότητα σε όλους τους χώρους. 

«Είναι παρεπόμενο ότι κάποιοι χώροι δεν τηρούν αυστηρώς τα μέτρα ή σχεδόν καθόλου. αυτό μου το καταγγέλλουν πάμπολλοι πολίτες. Επομένως εκεί πρέπει να υπάρξει εντατικοποίηση επιτήρησης των μέτρων ώστε να μην έχουμε αλυσίδες να δημιουργούνται εδώ και εκεί», υπογράμμισε. 

Κλειδί για τους επόμενους μήνες αποτελούν, σύμφωνα με τους ειδικούς, η αύξηση της εμβολιαστικής κάλυψης και η αυστηρή τήρηση των μέτρων αυτοπροστασίας και των υγειονομικών πρωτοκόλλων.