Τηλεόραση Ραδιόφωνο Podcasts
Υψηλός αριθμός κρουσμάτων ημερησίως, δείκτης θετικότητας που υπερβαίνει το ένα και γεμάτα νοσηλευτήρια. Αυτή είναι η εικόνα που επικρατεί το τελευταίο διάστημα στη χώρα μας, με την πανδημία να προκαλεί εκ νέου «πονοκέφαλο» σε ειδικούς και επιστήμονες. 

Προβληματικό χαρακτήρισε αυτό το διάστημα η Σύμβουλος του Υπουργού Υγείας και Λέκτορας Παιδιατρικής, δρα Ζωή Δωροθέα Πανά. 

Σε δηλώσεις της στο Κρατικό Ραδιόφωνο ανέφερε ότι η καλοκαιρινή περίοδος αλλά και η επικράτηση της μετάλλαξης Δέλτα νωρίτερα από τις προβλέψεις του CDC (οι οποίες έκαναν λόγο για επικράτηση της στα μέσα Αυγούστου), ανέτρεψαν τα δεδομένα πιέζοντας ακόμη περισσότερο και το Σύστημα Υγείας της χώρας.

Αλλάζει η δυναμική της πανδημίας

Το γεγονός ότι η διάμεση ηλικία των ασθενών που χρήζουν νοσηλείας μειώνεται όλο και περισσότερο δείχνει, σύμφωνα με την ειδικό, ότι η δυναμική της πανδημίας έχει αλλάξει. 

«Πρέπει όλοι να λάβουμε υπόψη μας το πόσο σημαντικό είναι να επιταχυνθεί ο πλήρης εμβολιασμός για να αναχαιτίσουμε το τέταρτο κύμα της πανδημίας και οποιαδήποτε ενδεχόμενη επιδείνωση», ανέφερε χαρακτηριστικά η δρα Πανά.

Κεφάλαιο Rapid test

Λίγες ημέρες πριν την κατάργηση του προγράμματος του Υπουργείου Υγείας για δωρεάν διενέργεια δειγματοληπτικών εξετάσεων με τη μέθοδο της ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου και οι φωνές των πολιτών για την απόφαση της Κυβέρνησης πληθαίνουν όλο και περισσότερο.

Η δρα Πανά εξήγησε ότι αναμφισβήτητα τα τεστ αποτελούν βασικό πυλώνα της διαχείρισης της πανδημίας, αφού λειτουργούν ως σημαντικό εργαλείο στην έγκαιρη διάγνωση θετικών κρουσμάτων.

 «Το ερώτημα που τίθεται δεν είναι το αν πρέπει να έχουμε τεστ ή όχι. Πρέπει να έχουμε, όπως όλες οι χώρες γιατί πρέπει να κάνουμε και επιτήρηση μαζί με την ιχνηλάτηση. Το θέμα είναι να βρούμε τις κατάλληλες ισορροπίες για τον συνολικό αριθμό των τεστ που πρέπει να γίνονται και για το ποιος θα αναλαμβάνει το κόστος», υπογράμμισε η ειδικός. 

Κληθείσα να σχολιάσει τις αντιδράσεις σχετικά με την κατάργηση των δωρεάν rapid test, η δρα Πανά αρκέστηκε στο να αναφέρει πως με αυτό το μέτρο αποτελεί ουσιαστικά κίνητρο για αύξηση των εμβολιασμών. 

«Προσπαθούμε σαν κοινωνία, είμαστε όλοι μαζί σε αυτό, να βρούμε κάποιες ισορροπίες σε αυτή τη φάση σε ένα κοινό πρόβλημα», είπε.