Μπορεί να μην είπε πολλά, όμως τα μηνύματα που έστειλε είναι άκρως σημαντικά και δίνουν το στίγμα των προθέσεων της Άγκυρας.
Η εικόνα και μόνο της απόβασής του στα κατεχόμενα, η αποθεωτική υποδοχή, η πολυάριθμη συνοδεία του, όλα αυτά δείχνουν ότι η Άγκυρα δεν είναι διατεθειμένη να εγκαταλείψει την Κύπρο, να αφήσει τους Τ/κ και τους Ε/κ να συζητήσουν για ένα ενδεχόμενο κοινό μέλλον. Το είπε μάλιστα, «δεν υπάρχει ομοσπονδιακή λύση, συζητάμε μόνο λύση δύο κρατών και σύντομα η διεθνής κοινότητα θα αντιληφθεί τη νέα πραγματικότητα», όπως εκτίμησε.
Τα όσα ανέφερε για μεταρρυθμίσεις που θα χρειαστούν την έγκριση της λεγόμενης βουλής, προσθέτουν στην συζήτηση που διεξάγεται τα τελευταία 24ωρα για την αλλαγή συστήματος και την μετάβαση από κοινοβουλευτική σε προεδρική λεγόμενη δημοκρατία, κάτι που θα καθιστούσε τα κατεχόμενα υποχείριο της Τουρκίας, πλήρως ελεγχόμενο, αν φυσικά στο λεγόμενο προεδρικό αξίωμα είναι άνθρωπος της Άγκυρας.
Πάντως πρέπει να αναφέρουμε ότι οι ανακοινώσεις Ερντογάν, που περιορίστηκαν στο ότι θα ανεγερθεί νέο λεγόμενο «προεδρικό» και «ψευδοβουλή», προξένησαν πολλά σχόλια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από Τ/κ που ψέγουν την μεγαλομανία Ερντογάν και τονίζουν ότι σε μια εποχή που η οικονομία στα κατεχόμενα καταρρέει και λόγω υποτίμησης της τουρκικής λίρας και λόγω της πανδημίας, είναι περιττά τα παλάτια και τα κτήρια που τους υποσχέθηκε.
Ο Ταγίπ Ερντογάν δεν θα πάει στο μεταξύ στα Βαρώσια, με τ/κ δημοσιεύματα να συνδέουν την συγκεκριμένη εξέλιξη με το τηλεφώνημα που έλαβε χώρα πριν 48 ώρες μεταξύ του Συμβούλου Εθνικής Ασφάλειας των ΗΠΑ, Τζεικ Σάλιβαν και του Εκπροσώπου της Τουρκικής Προεδρίας, Ιμπραχίμ Καλίν.